Po problematickém vstupu SuperJetů na cizí trhy, který pronásledovaly chronické problémy v zásobování náhradními díly, se zdálo, že se letadla stahují na domácí trh, kde je možno jednoduše koncentrovat servisní základny a zajistit logistiku náhradních dílů. Tento přístup se zjevně osvědčil, jak dokládají výsledky regionální společnosti Azimuth, která se vloni s flotilou sestávající výlučně ze SuperJetů stala jednou z nejúspěšnějších ruských leteckých společností a v rychlém růstu letos pokračuje.
Proto překvapilo oznámení, že jihoafrický start-up Skylink Airways pořídí 10 SuperJetů, z nichž pět firma koupí a pět zajistí prostřednictvím leasingové firmy. Nová společnost chce využít ke svému obchodnímu úspěchu oslabených pozic South African Airways. Skylink pořídí a v Jižní Africe umístí trenažér SSJ-100 a vybuduje sklad náhradních dílů. Kromě SuperJetů bude společnost provozovat dva Embraery 190.
Vlastník společnosti je nováčkem na trhu letecké dopravy, v minulosti se zabýval stavbou a provozem ropných vrtů.
V listopadu má být zahájen výcvik domácích posádek, v září 2022 začne komerční provoz. (Foto: Yandex zen, planes.cz)
...mě na celém článku uklidnilo, že stará dobrá South African se nemá čeho obávat
Jsou teď opravdu levný, třeba Air Serbia má teď druhou A330 za 195000 dolarů měsíčně, pro srovnání ČSA začínaly s YBA na 700000, pak šla cena dolu.
Letadla nejsou byty...pred asi měsícem tu byla tabulka,kde byl zaznamenán pokles cen nájmu letadel u leasingových společnosti. ..byt,který nikdo nevybydluje, ma konstantní cenu, což ero,který stoji v mrazu; snehu,horku,dešti, na vetru nemá. ..navic byt staci obcas vyvětrat a servat pavouky, letadlo potřebuje přece jen trochu vic. ...tady byla story,co musela smrtwings dělat s uskladnenyma maxxama...a co to stalo...proto sly leasingovky s cenama dolů. ..a ze si nekdo pořídil ruskej verbl,je mi ostatne jedno,ja to platit nebudu. ..jen jsem nad tim zakroutil hlavou a vyjadril se...
"v tehle dobe,kdy jsou za levný peníz mraky odstavenych airbusu,boeingu, bombardieru" - a jsou opravdu k dispozici za levný peníz?
Třeba komerční nájmy v New Yorku neklesají, přestože je většina prostor prázdných, protože kdyby majitelé nemovitostí přiznali, že pronajímají za málo, museli by narychlo vrátit půjčky, protože výše půjčky se odvozovala od výše předpokládaného nájmu.
Boeing na tom může být podobně. A nebo taky ne, žádné konkrétní informace nemám.
Doopravdy úspěšná ruská společnost je Pobeda a ta nemá SuperJet ani jeden. A to bude asi důvod toho úspěchu, protože to jak dlouho dovede udržet ve vzduchu jedno osmikilo, to je pro SuperJet jen vlhkej sen
Jak si natlouct hubu po Jihoafricku...v tehle dobe,kdy jsou za levný peníz mraky odstavenych airbusu,boeingu, bombardieru....to je jistě promysleny krok. ..asi nečetli o Interjetu...
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pro Suchoj a Rusko je to druhá šance. Pokud se něco za minulých 10 let naučili a budou Skylink podporovat servisem a vším, co je potřeba, mohli by ještě něco zachránit. Pokud samozřejmě Skylink nezkrachuje sám od sebe kvůli nereálným plánům a nedostatku peněz.