Boeing vyzval některé zákazníky, aby okamžitě vyřadili z provozu osm Dreamlinerů. Kvůli strukturálním problémům v důsledku kritické závady ve výrobě nemusí tato letadla vydržet provozní namáhání. Problémovým místem jsou nesprávně provedené spoje v zadní části letadla v místě přepážky, kde hermetizována část trupu přechází v nehermetizovanou. Mezi postiženými leteckými společnostmi jsou United, Air Canada a Singapore Airlines. Boeing o problému neprodleně informoval FAA.
K závadě došlo ve výrobním závodě v Charlestonu. Výrobu letadel v Charlestonu dlouhodobě provází řada skandálních problémů s kvalitou výroby, které zahrnují např. montáž dílů označených jako defektní, kovové špony v elektroinstalaci, poškrábaná okna kabiny pilotů, nedotažené spoje, neupevněné části palivového potrubí a zapomenuté nářadí a materiál v různých částech letadla, atd.
Řada společností si otevřeně stěžovala na neakceptovatelnou úroveň kvality zpracování Dreamlinerů z Charlestonu a upozorňovala na nedostatečnou kontrolu kvality. Jedná se zejména o problémy letadel 787-10, které Boeing vyrábí pouze v Charlestonu.
Již vloni charakterizoval deník The New York Times na základě své investigace výrobu v Charlestonu jako jasné upřednostnění rychlosti produkce před kvalitou.
Zpráva přichází právě v momentu, kdy Boeing rozhoduje o konsolidaci výroby Dreamlinerů do jediného závodu. V současné době se vyrábí v Everettu a Charlestonu, což je vzhledem k nízké produkci neudržitelné. Všeobecně se soudí, že Boeing uzavře závod v Everettu. Kromě jiného také z toho důvodu, že Everett nemůže vyrábět model 787-10. Ten se vzhledem ke zpoždění 777X stává kriticky důležitou částí portfolia Boeingu. (Foto: Sam Chui)
Není důležité, aby byla letadla kvalitní, důležité je, aby je vyráběli dělníci správné barvy a vyzníní.
Bohuzel on se Boeing v poslednich par posunul nepeknym smerem.
Ale klidne nejake clanky s leteckym humorem napiste.
Pamatuji si doby, kdy na tomto webu byly články odborníků, nadšenců, fotografů a dokonce i letecký humor. Teď je to samé pomlouvání Boeingu, zesměšňování Lufthansy nebo Merkelové osobně a k tomu oslava Aeroflotu, Suchoje a Irkutu. Škoda.
"K závadě došlo ve výrobním závodě v Charlestonu. Výrobu letadel v Charlestonu dlouhodobě provází řada skandálních problémů s kvalitou výroby, které ...."
A to tam chtějí převést výrobu 787 jako jediného výrobního závodu?
P.S.: neví někdo jak pokračuje 737max10? Dlouho o něm nebylo slyšet ...
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Je to smutné, když člověk vidí, jak jde stará dobrá firma do kytek