Tento týden probíhají ověřovací zkoušky, které ve spolupráci s FAA vykonává úřad Transport Canada. Do ověřovacích zkoušek se od 1. září zapojí také EASA, a to na simulátoru umístěném v Gatwicku. Poté se experti EASA zúčastní letových testů, které budou zahájeny v týdnu od 7. září v kanadském Vancouveru.
Federal Aviation Administration (FAA), European Aviation Safety Agency (EASA), Transport Canada Civil Aviation (TCCA), brazilský Agencia Nacional de Aviação Civil (ANAC) a regulátoři z některých dalších zemí se setkají v týdnu začínajícím 14. září opět v Gatwicku na jednání společného vyhodnocovacího výboru (The Joint Operations Evaluation Board, JOEB). Mimo jiné mají projednávat otázky související s požadavky na výcvik posádek.
Snahou FAA (a Boeingu) je dosáhnout konsenzu světových regulátorů a zajistit tak globální recertifikaci modelu 737 MAX. Vzhledem k negativním zkušenostem s původní certifikací 737 MAX z roku 2017 a trvající nedůvěrou v nezávislé rozhodování FAA přistupují národní regulátoři k recertifikaci individuálně. Řada regulátorů se vyjádřila, že se ve svém rozhodování budou orientovat podle poznatků regulátorů z Kanady a EU. (Foto: Reuters)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém