Restrikce v cestování vedly k masovému rušení letů a soubojům zákazníků s leteckými společnostmi o vrácení peněz za zrušené lety. Některé společnosti v této vyostřené situaci selhaly, jiné si vedly relativně dobře.
Britský portál MoneySavingExpert.com zpracoval na základě průzkumu mezi 27 tisíci respondenty rating cestovních a leteckých společností podle odezvy na požadavek vrátit peníze za zrušené cesty. Pořadí je určeno rozdílem mezi procentem spokojených zákazníků a zákazníků, která byli s odezvou obchodního partnera nespokojeni. Průzkum probíhal počátkem května a hodnoceno bylo 81 leteckých společností a cestovních kanceláří.
Z velkých společností se špatně umístily zejména Ryanair a KLM, obě společnosti shodně s ratingem -82 % (na základě zpětné vazby 2500 respondentů). Air France „získala“ hodnocení -76 % a TUI - 60 %. Rozhodně neoslnila pětihvězdičková Lufthansa (podle žebříčků Skytrax), která s -49 % skončila za Emirates (-48 %) a o dvě místa hůře než Wizz Air (-48 %). Špatné umístění jinak renomovaných společností je jedním ze zajímavých výsledků průzkumu.
Naopak velmi dobře bodovaly společnosti Jet2 Holidays (+54 %) a Jet2.com (+47 %), které obsadily 4. resp. 5. místo, a to před British Airways Holidays (+45 %).
Ukazuje se, že společnosti, které se těší vysokému ratingu Skytrax, nemusí nutně poskytovat zákazníkům za jejich peníze lepší služby, než nízkonákladové společnosti s výrazně horším ratingem.
Úplné vyhodnocení najdete zde. (Foto: irishaviationresearchinstitute.blogspot.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém