Skupina Ryanair Holdings Plc seznámila 1. května trhy s výhledem na první čtvrtletí hospodářského roku (začínajícího 1. dubna) a provozem ve druhém čtvrtletí. Ryanair oznámil, že propouští 3 tisíce zaměstnanců, zejména pilotů a členů palubního personálu. Další zaměstnance pošle na neplacené volno, mzdy sníží až o 20 %. Michael O’Leary si snížil až do března 2021 plat šéfa skupiny o 50 %.
Ryanair opakoval kritiku státní pomoci některým leteckým společnostem, v čemž vidí narušení principů svobodné soutěže, porušení pravidel EU o konkurenci a pravidel pro udělení státní pomoci. Obrátí se proto s žalobou k Evropskému soudu. Ryanair odhaduje, že tímto způsobem může být v EU rozděleno leteckým společnostem asi 31 miliard EUR. Efektivní společnosti, které státní pomoc nepotřebují, jsou tím diskriminovány. Ryanair místo toho vyzývá země EU, aby zajistily snížení odletových daní pro cestující a dalších daní a snížení letištních poplatků namísto „dopování“ leteckých společností. V dokumentu Ryanair uvádí přehled stavu zajišťování státní pomoci k 30. dubnu (viz tab.).
V hospodářském roce končícím březnem 2021 Ryanair očekává, že přepraví méně než 100 milionů cestujících, a to proti původnímu cíli 154 milionů cestujících, tedy 35% pokles.
V prvním čtvrtletí (dubnu, květnu a červnu) Ryanair předpokládá obsluhovat necelé 1 % původně plánovaných letů. Společnost místo plánovaných 42,4 milionu cestujících přepraví pouze 150 tisíc. Ve druhém čtvrtletí očekává, že přepraví 50 % z původně plánovaných 44,6 milionů cestujících. V září by provoz měl dosáhnout 60 %.
Poptávka cestujících bude ovlivněna restrikcemi evropských zemí v cestování a hygienickými opatřeními (masky, měření teploty atd.). Ryanair očekává, že poptávku bude nutno nastartovat mimořádnými slevami. Již dříve ohlásil, že chce nabízet letenky od 0,99 EUR a akceptovat ztráty. Ryanair věří, že evropská letiště budou připravena poptávku stimulovat a sníží leteckým společnostem i cestujícím náklady.
Nová situace na trhu bude mít také dopady na restrukturalizaci leteckého parku. V jiném interview Michael O’Leary sdělil, že objednaná letadla 737–8200 převezme až v létě 2021. Poslední předpoklad byl, že první budou zařazena do flotily ještě během letošního roku. Během několika týdnů by měl být finalizován nový kontrakt s Boeingem, který bude podle všeho zahrnovat další snížení ceny již objednaných letadel, a také konverzi (nebo objednávku) modelu 737 MAX 10. (Tab.: Ryanair, foto: Reuters, planes.cz)
Planesfun: Presne jak píšete..souhlas.
Přijde mi na hlavu,že když je spousta letadel uzemněno při problémech let.provozu a aerolinek zvlášť,dokáže ještě Ryanair přikupovat další letadla do flotily,aniž by vedel,jaká bude reálná poptávka až se tento nesmysl Covid /detailně v dalším článku o rouskach na palubě/ uklidní a vše se vrátí tam kde bylo..ano,ne tak úplně,lidí se podařilo vystrašit...takže se jeden bude bát najednou druheho,aby se náhodou nenakazil...což se tehdy dělo bezne ať už to byla chripka,angína a jiné nemoci,kdekdo kychnul a nikomu nic nevadilo..lidí prostě blbnou..ale pokud jde o Ryanair,pokud dokáže kupovat po 'krizi' ještě další letadla do své flotily,proč brečí že nedostane ani korunu a každý stát si zachrání svou národní aerolinií?? Z každé dobre udělané objednávky na základě smlouvy lze řádně vyklouznout,otázka jsou vždy a jen peníze,samotný cestující je jen zisk,ovečka která zacaluje za všechno a jak nastoupí tak i vystoupí..hlavně zisk.Smutna to doba.
Jan: souhlasim. Podpora neefektivnich firem poskozuje trh. A tedy i zakaznika. Spolecnosti maji soutezit o zakazniky a ne o statni pomoc.
A uz vubec ne jako Vik, ktery rika, ze SW se musi pomoci protoze vzdy platily dane. Asi prehledl, ze placeni dani neni projevem dobre vule, ale povinnost.
Efektivní společnosti, které státní pomoc nepotřebují, jsou tím diskriminovány.
....pokud nepotřebují,nejsou diskriminovány.Jednoduche.
Asi vas potesi, ze ceska vlada zada u Evropske komise, aby se vracely vouchery a ne penize
Už třikrát jsem zadal vracení peněz a třikrát mi přišel voucher.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Jenze letecka doprava neni doprava autobusova.
Opravdu si myslite, ze pokud zbyde na trhu akorat RYR, WIZZ a easy ze vam nekdo z nich proda letenku za 900?
Letecka doprava je dost specifickej business a to ze jste dotceny tim, ze nedostanete teple jidlo cestou do recka je vec trochu jina.
Nechci se Vika zastavat, nicmene 1-2MLD jsou v leteckem businessu opravdu nic, udrzba letadla stoji miliony mesicne a jejich provozovani za kus leze do desitek milionu mesicne.
To ze si cestujici v dnesni dobe koupi letenku pres celou evropu za 900,- a mysli si ze je to jako jizda autobusem, je bohuzel pokrivenost trhu kdy velke nizkonakladove spolecnosti prodavaji letenky za dumpingove ceny. A jeste ocekava ze dostane 250€ kompenzaci v pripade jakehokoliv zpozdeni.
Pokud by v nemecku prosel zakon, kdy se letenky nebudou smet prodavat za dumpingove ceny - budou se lidi jeste hodne divit cislum co na ne naskoci. V dnesni dobe je bohuzel moc velka odpovednost na strane prepravce a minimalni na strane cestujiciho, umluvy zahrnujici odskodneni by potrebovaly modernizaci jako blazen protoze jsou zasekle nekdy v druhe pulce minuleho stoleti.
A ze Vik zada o odskodneni v ramci miliard? Protoze letecky business proste neni a nikdy nebyl restaurace. Kazda vec tam stoji nesmysl, lidi jsou potreba vysoce kvalifikovat a je tam hafo certifikaci, poplatku za naprosto vse (od rizeni ATC, pristani, emise, odbaveni cestujiciho, parkovaci stojanku, gate, handling etc).
Na svete jsem letel po svete spoustou aerolinek a ze by SW poskytoval tak mizerny servis jak se vsude tvrdi bych netvrdil, radil bych ho do normalu a zaroven mi neprijde ze by chteli neco extra.