V úterý Boeing informoval, že udělá dvě další softwarové úpravy na řídicím systému modelu 737 MAX. Uvedené úprav jsou potřeba proto, aby letadlo mohlo být recertifikováno. Nutnost úprav softwaru Boeing naposledy ohlásil počátkem února.
Předpokládá se, že americký úřad udělí recertifikaci 737 MAX koncem prvního pololetí. Tento termín podle vyjádření Boeingu zůstává stále realistický. FAA očekával, že zahájí testovací lety koncem března či začátkem dubna.
Zmíněné úpravy se týkají mikroprocesoru řídícího systému. Bylo zjištěno, že stávající software může potenciálně přivodit ztrátu kontroly nad letadlem a přivodit situaci někdy označovanou jako „ztráta kontroly stabilizátoru“. Druhý defekt může způsobit samovolné odpojení autopilota ve fázi finálního přiblížení.
Americký regulátor konstatoval, že v této věci komunikuje s výrobcem a podmínkou recertifikace je úplné splnění všech certifikačních požadavků. (The Seattle Times)
Tak to ze začátku vypadalo jako maličkost, kterou za chvilku opraví. Ale vynořují se další a další problémy.
Tak hlavně ať to dají dohromady, aby zase nebyly stovky mrtvých.
Držím palce a bůh ochraňuj Boeing.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Člověk by řekl, že před zahájením certifikace už budou jenom dolaďovat mouchy a ne opravovat něco, co může způsobit ztrátu kontroly nad letadlem.