Regulátor FAA bude podle informací deníku The Wall Street Journal a zpravodajství Reuters trvat na úpravě kabeláže letadla 737 MAX tak, aby svazky kabelů byly umístěny s větší roztečí. FAA považuje stávající rozteč mezi svazky za potenciální bezpečností riziko. Úřad je přesvědčen, že např. zkrat v jednom svazku může poškodit souběžný svazek a přivodit katastrofu podobné té, která postihla letadla Lion Air a Ethiopian Airlines. Regulátor shledal, že stávající uspořádání nevyhovuje certifikačním předpisům. Nesoulad kabeláže s platnými standardy při certifikaci 737 MAX úřad přehlédl.
Boeing namítá, že stávající uspořádaní certifikačním předpisům vyhovuje a potenciální riziko je natolik nízké, že by nemělo vést k povinnosti svazky přeložit. Podle informací Reuters úřad FAA argumenty Boeingu neakceptuje. Regulátor rovněž odmítl argument Boeingu, že kabeláž odpovídá provedení u letadel 737 NG, kde nikdy k žádným problémům nedošlo. Regulátor v neděli 8. března oznámil, že věc řeší s výrobcem, a výrobce „musí demonstrovat soulad se všemi certifikačními standardy“.
Nová pravidla pro uložení kabeláže byla přijata na základě výsledků vyšetřování katastrofy letu Swissair 111 v roce 1998.
Po zveřejnění informace klesly akcie Boeingu o 9 % na 238 USD a dosáhly minima od roku 2017. Vloni počátkem března se akcie pohybovaly okolo hodnot 440 USD.
Letadla 737 MAX jsou uzemněna už bezmála jeden rok a jejich recertifikace se očekává v polovině roku. (Foto: Seattle Time)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ti na ten koronavirus čekali jako na boží smilování.