Další omezení pro motory Dreamlinerů

  • 27.01.2020 13:00

Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) vydala direktivu týkající se motorů Rolls Royce Trent 1000. Nařizuje zaměnit motory tak, aby na jednom letadle nebyly dva motory s podobným proběhem a stářím. Pohonné jednotky Trent 1000 používají některé Dremalinery.

Nekončící problémy s motory R-R Trent 1000 trvají od roku 2019 a ovlivnily efektivnost nasazení Dreamlinerů vybavených těmito motory. Řadu společností donutily pronajmout si na záskok jiné kapacity (zejména letadla A340), jiné posunuly termín odchodu A340 do výslužby (např. Virgin Atlantic).

Podle direktivy řada motorů, které mají nalétáno více hodin a cyklů, vykazuje problémy, jejichž příčinu se zatím nepodařilo zjistit. Aby se zabránilo případnému výpadku obou motorů, EASA nařizuje „depairing“, tj. zajistit, že motory na jednom letadle budou mít různý počet hodin a cyklů. Konkrétně motory, které mají nalétáno více než 24 tisíc hodin nebo více než 8 tisíc cyklů, nemají být na letadlech s motory, které mají podobný proběh. Podle direktivy v tomto případě musí mít druhý motor nalétáno méně než 17 tisíc hodin a 5,5 tisíce cyklů.

Provozovatelé dotčených Dreamlinerů mají 30 dní, aby direktivě vyhověli. (Foto: commons.wikimedia.org, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



MK. (...84.252...)
27.01.2020 17:07

Pridal jsem historii predchozich zpravicek na dane tema, takze je videt, ze nejde o zadnou gradaci.

atr (...111.247...)
27.01.2020 15:32

Souvisí to s Brexitem, anebo opravdu ty problémy s R-R gradují ?

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace