Společnost China Airlines převzala 18.12. první letoun A350, jehož pilotní kabina je osazena dotykovými obrazovkami. Dotykové jsou tři z šesti velkých displejů. Zařízení vyrobila firma Thales a bylo v listopadu certifikováno Evropským úřadem pro bezpečnost letectví (EASA) pro použití v letadlech A350.
Airbus je přesvědčen, že dotykové obrazovky usnadní práci pilotů s informacemi, zjednoduší jejich vzájemnou součinnost a sníží tak zatížení posádky, především při přípravě před startem, za letu v letové hladině a při přípravě na přiblížení a přistání. Nové možnosti předvádí i video zde.
Koncem listopadu Airbus na model A350 evidoval 951 pevných objednávek od 51 zákazníků. Variantu s dotykovými obrazovkami objednalo pro vybavení svých nových letadel A350 již asi 20 leteckých společností.
Tento měsíc označila letoun A350-1000 ULR jako preferovanou volbu pro projekt ultradálkových non-stop linek Sunrise spojujících východní pobřeží Austrálie s New Yorkem a Londýnem společnost Qantas. (Foto: Airbus)
zalezi jak je na to prizpusobenej interface a ergonomie toho letadla...
Obcas ani ta prace s mapama neni uplne nejlepsi, a podle plynulosti co sem videl to bohuzel i zde vypadalo dost mizerne
Když to srovnám s infotainmenty v autech, tak tam na některé funkce je lepší stále používat tlačítka s odezvami. Nicméně co se týče například práce s mapami, tak tam je dotykové ovládání jasná volba.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Dotykové obrazovky v letadlech jsou cesta do pekel. Sám létám jak dopravní, tak malé létaní a v menších letadlech se to v posledních letech rozšířilo. Nepracuje se mi s tím dobře, ale naštěstí to v hobby létání nenpotřebuji - přístroj tam je, ale nepoužívám ho.
V práci máme dotykové EFB (tablety s mapami) a je to víc než dostatečný opruz. Ve výraznější turbulenci není téměř možné s tím pracovat.