Dochvilnost leteckých společností podle OAG za listopad. OAG zavádí rating společností podle dochvilnosti

  • 11.12.2019 08:00

Organizace OAG přinesla analytickou zprávu o dochvilnosti leteckých společností za listopad. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který má proti letovému řádu zpoždění max. do 15 min. Procenta tedy uvádí podíl z celkových letů, které jsou podle tohoto kritéria dochvilné.

Příloha (tab. 1) ukazuje celkové výsledky kategorie Top20 leteckých společností podle počtu letů. Mezi 20 největšími společnostmi (podle počtu letů) je z hlediska dochvilnosti osm evropských společností:

Aeroflot 92,1 %
Turkish Airlines 89,2 %
easyJet 87,9 %
Ryanair 86,7 %
Air France 85,7 %
SAS 83,6 %
Lufthansa 82,0 %
British Airways 81,1 %

Tabulku v absolutním pořadí (tab. 2) vedou Fuji Dream Airlines, a to výkonem 96,5 % při 2 340 letech. Z velkých společností je na druhém místě absolutního pořadí Garuda Indonesia s dochvilností 95,8 % a 12 736 lety.

České aerolinie v listopadu dosáhly dochvilnosti 63,2 %, což odpovídá pořadí 146 ze 162 leteckých společností, které OAG analyzoval. Smartwings vykázaly podle OAG dochvilnosti 74,9 %.

Novinkou v přístupu OAG je rating (hvězdičky) leteckých společností a letišť podle dochvilnosti letů. Společnostem a letištím je přidělen rating podle následujícího kritéria:

Hodnocení Dochvilnost
5* 90-100 % 
4* 87,5-89,.9 %
3* 83-87,4 %
2* 80 – 82,9 %
1* 75-79,9 %

Měření dochvilnosti (OTP) probíhá každý měsíc a výsledku budou vyhlášeny v dubnu a říjnu.

Pokud by kritéria ratingu byla aplikována na listopadové měsíční výsledky, byl by rating   (evropských společností z Top20 podle počtu letů) následující:

Aeroflot *****
Turkish Airlines ****
easyJet ****
Ryanair ***
Air France ***
SAS ***
Lufthansa **
British Airways **

Ve srovnání se známým ratingem Skytrax je předností ratingu OAG to, že vychází z objektivních, měřitelných kritérií. Z tohoto hlediska je příznačné, že Lufthansa, která podivným způsobem získala v ratingu Skytrax 5 hvězdiček, boduje v ratingu dochvilnosti OAG pouze 2 hvězdičkami.

Naopak nepřekvapí, že ČSA i Smartwings si zasloužily podle kritéria OAG nejhorší rating.

Pětihvězdičkové společnosti a letiště za období červen 2017 až květen 2019 uvádí obr. 3.  

Úplná analýza dochvilnosti leteckých společností OAG za listopad je zde.


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace