Dne 3. prosince oznámila společnost United Airlines podpis kontraktu na pořízení 50 letadel Airbus A321XLR. Nová letadla budou nahrazovat flotilu 53 letadel Boeing 757-200 a otevřou nové transatlantické linky mezi východním pobřežím USA a Evropou. Letadla budou zařazována do služby od roku 2024. K tomuto termínu bude průměrné stáří leteckého parku 757-200 asi 27 let.
Letadla budou podle vyjádření společnosti odpovídat očekáváním cestujících na dlouhých linkách. Budou mít zvětšený prostor pro ukládání kabinových zavazadel, připojení Wi-Fi, atd. Ve srovnání s 757-200 přinesou nová letadla 30% úsporu paliva na sedačku.
United v polovině roku naléhavě žádal Boeing, aby vydal jednoznačné stanovisko, zda začne v dohledné budoucnosti vyvíjet a vyrábět Boeing New Mid-Market Airplane (NMA). Zároveň společnost ujistila, že je stále připravena zvažovat NMA jako přirozeného nástupce letadel 757 a 767. Finanční ředitel United Gerry Laderman přitom varoval, že k přijetí rozhodnutí už nezbývá mnoho času a dopravce potřebuje znát plány Boeingu. Prosincová objednávka znamená, že United již dále čekat nemůže nebo nechce.
Oznámení o NMA se očekávalo vloni ve Farnborough a letos na Paris Air Show, ale nepřišlo. Místo toho Airbus představil jako řešení pro dálkové linky, kde dvouuličková letadla nemají ekonomický smysl, nový model A321XLR.
American Airlines objednaly na veletrhu v Paříži 50 strojů, kterými nahradí 34 letadel Boeing 757-200.
Rozhodnutí United a American Airlines může být zlomové a přednaznačovat konec programu NMA.
United zároveň znovu posunuly termín převzetí A350, tentokrát z roku 2020 až na rok 2027. Společnost původně objednala 25 letadel A350-900 v roce 2010, v roce 2013 je konvertovala na A350-1000 a objednávku zvýšila na 35 letadel. V roce 2017 United změnila objednávku zpět na A350-900 a přiobjednala dalších deset letadel. Stávající objednávka je tedy na 45 A350-900. Původně měly být dodávky zahájeny v roce 2016. Termín byl následně posunut na rok 2019, poté 2020 a nyní na 2027. (Foto: Upgraded Points, planes.cz)
Pokud A321XLR neni nahradou 757 tak co tedy je? Pokud vim, na trhu nic jineho v teto kategorii neni
Proč by neměl být plnohodnotnou náhradou? Kapacita i rozměry hodně podobné, bonusem je dolet a mnohem nižší spotřeba, 757 je už hodně staré letadlo.
Myslím, ze A321XLR ani nic z rodiny A32X nebude plnohodnotnou nahradou za B757. A pocítí to bohužel jak posádky, tak i cestující.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Myslim si,že protiváha B757 u Airbusu byla vzdycky A321 takze proc ne a vypadá líp