Dne 21. listopadu uplynul zatím poslední termín pro předložení „konečných a závazných nabídek“ na koupi Alitalie. Ani tentokráte se však nikdo nepřihlásil. Společnosti rychle ubývají prostředky ze státní překlenovací půjčky ve výší 400 mil. EUR tempem 1 mil. EUR denně. V případě Itálie není překvapením, že společnost získá další překlenovací půjčku ve výši 400 mil. EUR a hledání investora bude pokračovat.
Konsorcium státních železnic Ferrovie dello Stato, Delta Air Lines a Atlantia minulý týden ohlásilo, že není schopno ustavit konsorcium, které by uskutečnilo záchranný plán.
Italská vláda se rozhodla změnit správce konkursní podstaty. To umožní poskytnout společnosti další půjčku 400 mil. EUR a v podstatě obchází pravidla Evropské komise (EK) zakazující nedovolenou státní pomoc. Zpravodajství Reuters předpokládá, že poskytnutí další půjčky EK rozčílí. To naneštěstí ještě neznamená, že EK dokáže takovou pomoc zablokovat.
Od svého krachu v květnu 2017 získala Alitalia půjčky v celkové výši 900 mil. EUR. Společnost má (včetně úroků) splatit přes 1 mld. EUR dluhu. Daňoví poplatníci vložili do společnosti v posledních letech již 9 mld. EUR, aniž by se hospodářství společnosti obrátilo k lepšímu.
Dlouhodobá existence ztrátové a předlužené společnosti přežívající jen díky prostředkům daňových poplatníků na volném trhu je cosi, co se vymyká nejen pravidlům hospodářské soutěže, závazným předpisům EK a nepochybně i selskému rozumu. (Foto: Alitalia.com, planes.cz)
Ti římani jsou blázni...
Už to začíná být trochu trapné ..
Poplatnici vlozily
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Klasicka pravidla EU, ktera pro nekoho plati a pro jineho ne. Jednotna mena Euro, ktera jak videt jednotna neni