Boeing vyřadí z výroby 777X některé roboty. Lidská práce je efektivnější.

  • 16.11.2019 17:00

Zatímco Airbus sází ve výrobě na automatizaci a robotizaci, Boeing ve středu oznámil, že některé roboty z montážní linky 777X nahradí lidská práce. Konkrétně se jedná o roboty, které pracovaly na montáži trupu. Do robotizace výroby přitom investovala společnost po dobu šesti let.

Oznámení přichází po řadě špatných zpráv, které se týkají programu 777X. Tou poslední je, že jeden z motorů GE9X, které po opravě dodal výrobce k prvnímu letu, byl poškozen. První let je plánován na počátek roku 2020, první dodávky na počátek roku 2021.

K vyřazení robotů vedlo poznání, že výrobní proces s účastí zkušených pracovníků je plynulejší a jednodušší. Z robotů nebyli nadšení ani pracovníci ve výrobě, kteří viní roboty z poškození některých trupů. Argument může být odůvodněný, protože na rozdíl od takřka „hromadné“ výroby letadel řady A320neo je plánované tempo produkce 777X výrazně nižší.

Boeing ujišťuje, že rozhodnutí nebude mít negativní vliv na termíny zahájení dodávek letadel. Výrobce doufá, že po roku, který byl zatížen problémy 737 MAX a 777X, bude rok 2020 ve znamení plného tempa. (Foto: Boeing)


Fotografie k článku



Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
18.11.2019 15:07

Z robotů nebyli nadšení ani pracovníci ve výrobě, kteří viní roboty z poškození některých trupů.
Jestli ono to nebude tak, jako za průmyslové revoluce (1.0), kdy dělníci rozbíjeli stroje, protože jim "berou práci".
Pokud někde nějaký robot poškodil trup, není to vina robota, ale technologa, programátora, obsluhy.
A pokud mid management tlačil na spuštění výrobní technologie, která nemá vychytané mouchy, za každou cenu, pak je to jeho chyba. Tam je samozřejmě jediné řešení nahnat zpátky dělníky a napřed ty mouchy vychytat. A vyhodit ty manažery.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace