Boeing ve své tiskové zprávě zveřejněné 22. října ohlásil, že bylo vykonáno již 800 zkušebních letů letadla 737 MAX s upraveným systémem řízení. Letadla 737 MAX jsou uzemněna již přes půl roku poté, kdy došlo v březnu ke druhé katastrofě tohoto typu. Načasování tiskové zprávy Boeing Progress on 737 MAX Safe Return to Service nebylo nikterak náhodné, neboť byla vydána těsně před hlášením Boeingu o kvartálních výsledcích.
Podle tiskové zprávy dosáhl výrobce významného pokroku v testování softwarových úprav systému řízení, které umožní recertifikovat letadlo. Celkem bylo nalétáno 800 letů o celkové délce 1500 hod. To znamená průměrnou délku testovacího letu 1,9 hod. Úsilí bylo věnováno také vývoji a úpravám softwaru pro simulátory.
Původně Boeing sliboval, že předá novou verzi řízení a související dokumentaci k recertifikaci regulátorovi (FAA) do konce září, což mělo umožnit návrat letadel do služby počátkem 4. kvartálu.
V předvečer ohlášení výsledků za 3. kvartál Boeing také ohlásil, že v pozici generálního ředitele divize civilních letadel nahradí stávajícího ředitele Kevina McAllistera Stan Deal (viz foto), a to s okamžitou platností. Stan Deal je zaměstnancem Boeingu od roku 1986.
Před jmenováním do nové pozice byl Stan Deal od listopadu 2016 generálním ředitelem divize Boeing Global Services. Na uvolněnou pozici ve vedení divize Global Services byl jmenován Ted Colbert.
Kevin McAllister byl prezidentem a generálním ředitelem Boeing Commercial Airplanes od listopadu 2016 do 22. října letošního roku. Během jeho vedení byl v květnu 2017 dodán zákazníkům první 737 MAX. (Foto: cnet.com, Boeing)
Fotografie k článku
Související fotky
Související články
-
Boeing ohlásil kvartální výsledky: sníží tempo produkce 787, posunuje dodávky 777X na rok 2021. A ujišťuje, že 737 MAX se letos vrátí do provozu.
24.10.2019 08:00
-
Boeing popírá, že by před certifikací 737 MAX věděl o problémech se systémem řízení
22.10.2019 08:00
-
Akcie Boeingu propadly o 7 % poté, co vyšlo najevo, že zkušební piloti měli problémy s řízením 737 MAX již před certifikací. Boeing to však regulátorovi zamlčel.
19.10.2019 08:30
-
Boeing vede v pokročilé fázi jednání o prodeji letadel 737 MAX
11.10.2019 17:00
-
Bývalý vedoucí pracovník Boeingu odmítl vydat vyšetřovatelům dokumenty týkající se 737 MAX
12.09.2019 17:00
-
United Airlines přesunují uzemněné 737 MAX k uskladnění v Arizoně
30.08.2019 17:00
-
Boeing čelí první žalobě od zákazníka
28.08.2019 17:00
-
Boeing a FAA v přípravách na návrat 737 MAX do provozu
25.08.2019 08:30
-
Boeing bude najímat stovky pracovníků na předávání 737 MAX
23.08.2019 08:00
-
Sunwing plánuje nasadit 737 MAX až od května 2020
20.08.2019 08:00
-
Southwest Airlines přiobjednaly další simulátory 737 MAX
16.08.2019 13:00
-
Generální ředitel Boeingu k aktuálním otázkám kolem letadel 737 MAX, NMA a 777X
13.08.2019 13:00
-
Boeing mění architekturu řízení 737 MAX a řídící software přepisuje. Úpravy budou hotovy do konce září.
05.08.2019 13:00
-
Certifikace 737 MAX podle zásady „Boeing sobě“. Takřka výlučně v režii výrobce.
01.08.2019 17:00
-
Fitch a Moody´s zhoršily výhled Boeingu na „negativní“
24.07.2019 13:00
-
United Airlines posunuly plánované nasazení Boeingů 737 MAX o další dva měsíce. American Airlines odhadují kvartální ztrátu z uzemnění 737 MAX na 185 mil. USD.
18.07.2019 08:00
-
737 MAX si letos už možná nezalétá
16.07.2019 08:00
-
Letecké společnosti v tichosti ustupují od přívlastku MAX
15.07.2019 17:00
-
Boeing oznámil personální změny ve vedení programu 737 MAX. Šéf programu odchází.
12.07.2019 08:00
-
Norwegian ztrácí kvůli absenci 737 MAX zákazníky. Menší kapacity však zlepšují hospodářské výsledky.
08.07.2019 13:00
-
EASA našla nový problém s autopilotem 737 MAX
07.07.2019 08:30
-
Southwest Airlines předpokládá další odklad návratu 737 MAX do provozu
05.07.2019 17:00
-
Belgie nepovolí lety Boeingů 737 MAX do konce roku. Trhy očekávají další zpoždění re-certifikace
01.07.2019 08:00
-
Federální úřad pro letectví odhalil při testování 737 MAX další potenciální riziko
29.06.2019 17:00
-
Boeing umístil hotová nedodaná letadla 737 MAX na zaměstnanecké parkoviště. Letadla již nemá kam odkládat.
26.06.2019 13:00
-
Návrat Boeingu 737 MAX do služby narazil na nečekaný problém. Fyzické schopnosti pilotů
23.06.2019 08:30
-
Skupina IAG hodila záchranný kruh Boeingu. A platí za to.
21.06.2019 13:00
-
Boeing vážně zvažuje nový název modelu 737 MAX
11.06.2019 17:00
-
Americký regulátor odhalil defektní díly na 737 MAX. Vážné problémy mají i Dreamlinery, jak ve výrobě tak stávající
07.06.2019 08:00
-
Azerbaijan Airlines zrušily objednávku Boeingů 737 MAX v hodnotě 1 mld. USD
04.06.2019 13:00
-
Evropští piloti kritizují roli FAA v certifikaci Boeingů 737 MAX. Schůzka regulátorů prohloubila nedůvěru světových regulátorů k rozhodnutím FAA.
27.05.2019 17:00
-
Nedůvěra světových regulátorů k FAA opozdí termín návratu 737 MAX do provozu. Termín nelze odhadnout. Boeing zatím ani nepředložil FAA podklady potřebné k zahájení řízení.
25.05.2019 08:30
-
Boeing nezískal během dubna jedinou objednávku. Řada objednávek byla zrušena.
16.05.2019 17:00
-
Další vývoj situace kolem Boeingu 737 MAX - ztráty a kompenzace za uzemnění, odpojené hlášení
05.05.2019 09:00
-
Boeing začne od června postupně zvyšovat výrobu letadel 737 MAX. Od poloviny dubna byla produkce snížena.
01.05.2019 08:30
-
Spirit AeroSystem se dohodl s Boeingem, že dostane zaplaceny dodávky na úrovni 52 letadel 737 MAX měsíčně, a to i přes snížení výroby
24.04.2019 13:00
-
Boeing připravil nový software pro 737 MAX k certifikaci. Termín návratu 737 MAX na linky zůstává nejasný.
19.04.2019 17:00
-
JPMorgan odhaduje ztrátu Boeingu v důsledku uzemnění 737 MAX na 1 mld. USD měsíčně.
14.04.2019 08:30
-
FAA zatím není připravena schválit softwarový update MCAS
03.04.2019 08:00
-
Piloti letadel Lion Air měli na odvrácení katastrofy jen 40 sekund. Boeing konzultuje úpravy softwaru s piloty a dalšími odborníky a provádí testy.
28.03.2019 17:00
-
Southwest Airlines přesunuje své Boeingy 737 MAX do Victorville. Jeden MAX ohlásil při přeletu poruchu motoru a vrátil se na letiště.
27.03.2019 08:00
-
U Boeingu došlo k prvním personálním změnám. Do vyšetřování vstupuje FBI. Upravený software 737 MAX budou testovat piloti American Airlines.
25.03.2019 08:00
-
Garuda Indonesia ruší objednávku letadel 737 MAX
24.03.2019 08:30
-
Neobviňujme ze všeho jen software MCAS. Problém je mnohem vážnější.
21.03.2019 06:00
-
Úpravy softwaru 737 MAX
18.03.2019 15:30
-
Boeing zastavil dodávky modelu 737 MAX. Výroba pokračuje původním tempem.
16.03.2019 17:00
-
Data, která přesvědčila Kanadu a prezidenta Trumpa o nutnosti uzemnění Boeingů 737 MAX
15.03.2019 09:30
-
Boeing musí přesvědčit o bezpečnosti modelu MAX (UPDATE 13.3. 18.00)
11.03.2019 11:15
-
Pět hlavních otázek okolo 737 MAX. Nabízíme odpovědi. (aktualizováno 14.3. 09:30)
11.03.2019 11:15
-
Havárie etiopského Boeingu 737 MAX
10.03.2019 11:59
Komentáře
Nebyly vloženy žádné komentáře.