Šetření ruského antimonopolního úřadu podle informací zveřejněných zpravodajstvím RBK prokázalo, že za srovnatelných podmínek je průměrná cena letenky na letech obsluhovaných letadlem SuperJet o 20 % vyšší než u konkurenčních letadel západní produkce. Šéf antimonopolního úřadu to ve svém dopise představitelům vlády z 18. července zdůvodňuje vysokými náklady na provoz letadel SuperJet.
Antimonopolní úřad shledal, že průměrné náklady provozovatele vztažené k sedačkokm u letadla SuperJet činí 7 RUB, u zahraničních letadel 4 RUB. Provozovatelé se proto snaží částečně kompenzovat vyšší náklady vyšší cenou letenek. Nejvíce se pochopitelně tento efekt projevuje na linkách s omezenou konkurencí. Hlavním důvodem vysokých nákladů je nízké využití letadel v důsledku logistiky náhradních dílů a trvajících problémů s motory PowerJet SaM146. Společnost Safran sice opakovaně ujistila, že problém nízké životnosti „horké“ části motoru a náhradních motorů je vyřešen, ale podle vyjádření provozovatelů tomu tak zjevně není. Motory PowerJet vyrábí společný podnik francouzského Safranu a ruského výrobce ODK-Saturn.
Deník Vedomosti s odvoláním na statistiky regulátora (Rossaviacia) uvádí, že průměrný nálet letadla SuperJet dosahoval v loňském roce 3,6 hod/den, zatímco u letadel Airbus A320 a Boeing 737-800 se pohyboval okolo 11 hod. Největšího využití A320 přitom dosáhla společnost Sibir (12,5 hod. denně), největší využití Boeingu 737-800 dosáhla Poběda s denním náletem 13,6 hod. Vyšších náletů dosahují také zahraniční regionální letadla. Společnost Sibir provozuje 17 letadel Embraer E-170 pro 78 cestujících, a to s průměrným denním využitím 6 hod., Pegas Fly má 6 Embraerů E-190 pro 110 cestujících s průměrným denním náletem 10 hod. Nejvyšším využitím SuperJetů se chlubí regionální letecká společnost Azimuth, a to 6,3 hod. denně.
Největším uživatelem SuperJetů je (a zjevně i zůstane) Aeroflot, který po katastrofě SuperJetu v Šeremetěvu dne 5. května provozoval k 1. srpnu 49 letadel tohoto typu. Vloni Aeroflot objednal dalších 100 letadel SuperJet, která budou postupně dodána do roku 2026. Podle informací výrobce bylo koncem dubna v provozu 139 letadel Suchoj SuperJet, z toho 106 v Rusku a 33 v zahraničí. (Foto: RIA, Bloomberg)
Podle mne je to myšleno jako náklady za kolik uletí jedna sedačka jeden km.
sedačkokm bude pravděpodobně sedačkokilometr
Antimonopolní úřad shledal, že průměrné náklady provozovatele vztažené k sedačkokm u letadla SuperJet činí 7 RUB, u zahraničních letadel 4 RUB.
Ale na co? Na 1 KM,100 Km, Na den?.......to nemá smysl.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Jasan,sorry opozdenej,vubec mi to nedoslo a bral jsem to jako preklep......