Čínský C919 a ruský MC-21 míří k certifikaci koncem roku 2020

  • 05.08.2019 17:00

1. srpna uskutečnil z šanghajského letiště Pudong International Airport první vzlet čtvrtý prototyp čínského C919 (AC104) společnosti Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd. (COMAC). Paralelně pokračují také statické zkoušky. Pátý prototyp by se měl zapojit do letových zkoušek ještě během 3. kvartálu a šestý do konce letošního roku. COMAC plánuje dosáhnout čínské certifikace koncem roku 2020 a první dodávky zákazníkům v roce 2021. 

Letoun С919 je určen pro přepravu 158–168 cestujících na vzdálenost až 5555 km a je poháněn motory CFM International LEAP-1C. První prototyp letadla se dostal do vzduchu v květnu 2017. Výrobce tvrdí, že na letadlo získal 1000 předběžných objednávek povětšinou od domácích leteckých společností.

Konkurenční ruský MC-21 nyní disponuje třemi prototypy, čtvrtý se do zkoušek zapojí letos. Vývoj letadla doznal zpoždění v důsledku sankcí, které zakazují dodávky některých částí kompozitového křídla – ty musely být nahrazeny domácí produkcí. Letoun MC-21-300 s motory PW1400G má získat ruskou certifikaci v roce 2020, tj. stejně jako čínský konkurent. O rok později plánuje certifikaci EASA. Zkušební piloti EASA se již zapojili do letových zkoušek. V roce 2022 mají být dodána první letadla s domácími motory PD-14.

Na výstavě MAKS 2019, která se koná v Žukovském u Moskvy koncem srpna, se MC-21-300 předvede v letoví i ve statické ukázce, a to včetně finálního interiéru. (Foto: COMAC, mc21.irkut.com)


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



petrp (...163.10...)
06.08.2019 08:34

Hehehe, to jsem zvědavý, jestli to bude mezinárodně certifikované do roku 2027 s motory leap a s domácími to nebude , podle mě vůbec, jestli to bude vůbec:-o

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace