Poté, co zkušební piloti FAA odhalili při simulátorových testech upravené verze řízení 737 MAX další problém. stoupla nejistota, týkající se předpokládaného návratu modelu 737 MAX do vzduchu. Boeing uvedl, že „dodatečný požadavek FAA“ vyřeší softwarovou úpravou. Southwest Airlines, největší uživatel 737 MAX, již ohlásily, že posunují termín plánování letů 737 MAX na 1. říjen, tj. o měsíc později, než plánovaly V důsledku toho ruší 150 letů denně. I tento termín se může ukázat jako optimistický. Southwest má uzemněno 34 letounů 737 MAX.
Boeing v důsledku toho nedodá podle informace Financial Times zákazníkům 126 letadel MAX, které plánoval dodat ve 3. kvartálu. Akcie společnosti Boeing klesly o 2 %.
Evropští provozovatelé budou s návratem 737 MAX čekat na schválení Evropským úřadem pro leteckou bezpečnost EASA. EASA upozorňuje, že nebude automaticky respektovat recertifikaci udělenou FAA, z čehož vyplývá další zpoždění. Je tedy otázka, zda se 737 MAX vůbec vrátí do provozu v Evropě během letošního roku. Zpožděny budou také dodávky nových letadel zákazníkům.
Tento předpoklad zřejmě stojí za rozhodnutím Belgického úřadu pro civilní letectví (BCAA), který vydal 27. června NOTAM A2252/19 zapovídající komerční lety 737-8 MAX a 737-9 MAX do 30. prosince. Letadla 737 MAX jsou globálně uzemněna od 13. března 2019. Bude zajímavé sledovat, jak se k tomuto kroku postaví další evropské úřady pro letectví.
(Foto: Washington Post)
Divne, na zaklade coho mu zakazali lietat do 31.12?
Vedia nieco co ini nie?
Alebo sa belgicke urady chystaju robit vlastnu certifikaciu a nebudu respektovat EASA?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Taky mě to překvapilo. Vydat jasné (minimální) datum, i když je vše ještě v procesu vyšetřování a úprav.
Zajímavé bude, jak se k tomu všemu postaví FAA. Jestli nezačne recipročně dělat problémy s automatickým uznáváním certifikací Airbusů pro USA.