Výraznou přítomnost v Le Bourget bude mít Airbus SE, který letos slaví 50. výročí od svého založení. V rámci letových ukázek uvidíme zejména nynější vlajkovou loď společnosti A350-1000, který je podle Airbusu nejekonomičtějším dvouuličkovým letadlem na světě. Přehlídka se koná ve dnech 17.-23. června, přičemž v pátek a o víkendu by měl být k vidění v letové ukázce letoun A380 společnosti Hi-Fly.
Na statické ukázce bude A220-300 airBaltic a testovací A330neo. 18. června předvede společnost La Compagnie jednotřídní uspořádání A321neo pro 76 cestujících v obchodní třídě, se kterým provozuje od 6. června transatlantické lety mezi Paříží (EWR) a New Yorkem (EWR). V rámci inovací v mobilitě uvidí návštěvníci přepravní demonstrátor „Vahana“, který je poháněn elektrickými motory, létá autonomně, a to s vertikálním startem a přistáním.
Airbus Helicopters představí mj. maketu nového vrtulníku H160M (na stánku francouzského letectva) a na civilní straně pak dvoumotorový H175.
Divize Airbus Defence and Space ukáže vizi součinnosti různých zbraňových komponent v rámci perspektivního řešení European Combat Air System. Z existujících zbraňových systémů vystaví Eurofighter, tankovací A330 MRTT „Multi-Role Tanker-Transport“, model dálkově řízeného systému EuroMALE RPAS, různé drony (UAV), jako je např. ALIACA a DVF 2000 ER určené ke sběru informací nebo pro monitorovací a inspekční mise. Ve statické ukázce představí letectvo transportní A400M.
Dedikovaná expozice o budoucnosti létání „Future of Flight“ má ukázat, jak Airbus mění představu o cestování, a to na příkladech letadel A220, A321LR, A330neo a A350XWB.
Od společnosti Airbus se očekává, že ohlásí vývoj A321XLR a možná i verzi A220 s prodlouženým doletem.
Účast Boeingu se přirozeně nese ve světle problémů s modelem 737 MAX a na přehlídku se nedostaví ani 777X. Proti původním plánům nedojde v době trvání veletrhu kvůli problémům s motory GE nejspíš ani k prvnímu letu 777X ve Spojených státech. Zdaleka největší pozornost bezesporu poutá avizované oznámení o vývoji nového Boeingu NMA – ať už bude pozitivní nebo negativní. Přitom dokonce ještě dříve, než uslyšíme rozhodnutí, se společnost Qatar hlásí jako zahajovací zákazník.
V letové ukázce bude Boeing předvádět model 787-9 (Air Tahiti Nui) a poprvé představí tankovací KC-46. Rodinu 737 pochopitelně nebude a ani nemůže zastoupit 737 MAX, místo toho se v Paříži objeví nákladní konverze 737 BCS (Boeing Converted Freighter). V rámci inovativní mobility bude ve statické ukázce možno zhlédnout osobní vzdušný prostředek PAV.
Několik platforem od společnosti Boeing bude prezentovat americké Ministerstvo obrany, včetně útočného vrtulníku AH-64 Apache, transportního CH-47 Chinook, stíhačky F-15, námořního hlídkového letounu P-8 a již zmíněného tankeru KC-46. (Foto: Le Compagnie, Air Tahiti Nui)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém