Celkem 15 ze svých 22 letadel Suchoj SuperJet SSJ100 byla společnost Interjet nucena odstavit z provozu kvůli závadám motoru PowerJet.
Interjet se od loňského roku snaží dohodnout s výrobcem, aby odkoupil letadla zpět. Suchoj v mezidobí sice nabídl značné dodatečné výhody v podpoře provozu, ale na pozici Interjetu to zřejmě mnoho nezměnilo. Také u ruských společností zaostává denní využití SuperJetů silně za výkony Boeingů 737 nebo Airbusů 320.
Interjet podle všeho odmítá platit za vady motorů PowerJet SaM146. Ty notoricky trpí prasklinami spalovací komory, kterou dodává společnost Safran. V říjnu loňského roku se Safran chlubil, že dětské nemoci motorů překonal a zvýšil počet záložních motorů, aby pomohl společnostem využívat letadla plně. Tyto dobré zprávy však asi do Mexika nedostaly.
Interjet je třetí největší mexickou společností a první letadla SSJ100 převzal v červenci 2016. Kromě stávajících 22 letadel má Interjet ještě nevyřízenou objednávku na dalších 8 letadel, k její realizaci však podle všeho již nedojde. (Foto: Routes online, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tento článok bol asi opäť len prebratý z fór na konkurenčných serveroch.
SSJ to nie sú len problémy s motormi, SN s nimi nikdy žiadny problém nemal aj keď z nich permanentne tečie olej, ale zúfalý nedostatok a vzájomná nekompatibilita náhradných dielov. A finančná situácia u tohto mexického dopravcu tiež nie je úplne ideálna. Simulátor SSJ mu bol dodaný už dávno, sprevádzkovaný údajne stále nie je a rôzne iné problémy. S novým riaditeľom sa zavádzajú zmeny vo forme prechodu z hybridného na LLC model a podobne.