V souladu s očekáváními trhu a vlastní prognózou dodal Embraer v loňském roce na trh 90 komerčních letadel. Dalších 91 letadel byly bizjety, kde byly dodávky proti prognózám menší o 15 až 25 letadel.
Nijak zázračné rozhodně nebyly dodávky nejnovějšího E190-E2, kterých dodal Embraer pouhé 4 stroje a kvantitou neohromila dodávka 13 letadel E190 a 5 letadel E195. Drtivá většina dodaných letadel tedy byly „staré” E175, a to 67 letadel. Na celkových 90 dodaných letadel se firma dostala dodávkou jediného E170. Přesně třetina dopravních letadel byla dodána v posledním kvartálu 2018. Objem zatím nevyřízených objednávek je odhadován na 16,3 mld. USD.
Embraer (divize komerčních letadel) vstupuje tedy do nejspíše posledního roku své samostatné existence s výrazným odstupem od rivala, Airbusu A220. Vzhledem k tomu, že Airbus výrazně akceleruje výrobu i prodeje A220, propast mezi E-Jet E2 a A220 se v letošním roce dále prohloubí. Předpokládá se, že do konce tohoto roku budou zajištěna potřebná povolení k vytvoření společného podniku Embraer SA (divize dopravních letadel) s Boeing Co., čímž Boeing získá nad výrobou dopravních letadel kontrolu. Boeing bude ve společném podniku držet 80 %.
Divize bizjetů dodala 27 letadel z řady Legacy a 64 řady Phenom, celkem tedy 91 letoun.
Dodávka 90 dopravních letadel od Embraeru ve srovnání s 806 stroji od Boeingu a 800 od Airbusu názorně demonstruje drtivou dominanci duopolu Airbus / Boeing ve výrobě dopravních letadel. Ta se navíc (v případě ustavení společného podniku Embraer a Boeing) ještě dále prohloubí. (Foto: Reuters, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém