Společnost Air New Zealand byla nucena korigovat srpnový odhad celoročních výsledků o 40 mil. USD a snížit odhad zisku na celorok o 20 %. Na vině jsou především trvající problémy s motory Rolls Royce Trent 1000, které postihly některá letadla Boeing 787. Na motorech některých sérií byly diagnostikovány únavové lomy kompresoru.
Problémy s motory zvýšily náklady údržby a oprav, řada letadel byla po určitou dobu uzemněna a stroje létají méně optimálními trasami, což vede k růstu nákladů a menšímu využití letadel. Problémy s motory Trent 1000 postihly kromě Dreamlinerů společnost Air New Zealand také Dreamlinery mj. společností ANA All Nippon Airways, Avianca, British Airways, Ethiopian Airlines, LATAM Airlines, LOT, Norwegian, Royal Brunei Airlines, Scoot, Thai Airways International a Virgin Atlantic.
V důsledku zmíněných problémů dotčených sérií motorů Trent 1000 byl v dubnu americký Úřad pro letectví (FAA) nucen snížit limit letu podle pravidel ETOPS (Extended range Twin engine Operational Performance Standards) ze 330 na 140 min. To znamená, že trasa letu musí být pro letadla vybavená těmito motory plánována tak, aby v případě výpadku jednoho motoru bylo dosaženo vhodného náhradního letiště během max. 140 min. letu na jeden motor. Je zřejmé, že pro společnosti, které zhusta létají přes oceány, jde o zásadní omezení. (Foto: Air New Zealand, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém