ČSA ruší linku mezi Prahou, Bratislavou a Košicemi a Prahou a Ostravou

  • 19.12.2018 12:50

Podle serveru SlovakAviation.sk ruší společnost ČSA od 11. ledna lety na linkách Praha-Bratislava a Bratislava-Košice. Linka do Bratislavy přitom byla první linkou, na které ČSA zahájily provoz v říjnu 1923. Pokračování do Košic přidaly hned v následujícím roce. Přímé lety z Prahy do Košic zůstávají zachovány.

Mluvčí ČSA na dotaz planes.cz zrušení linek včetně linky do Ostravy potvrdil s tím, že hlavním důvodem ukončení provozu na linkách je nedostatečná kapacita odpovídajícího typu letadel ve flotile koncernu vzhledem k odchodu tří letadel ATR 42 a jejich vrácení leasingovým společnostem v následujících týdnech. Dále uvedl, že cestující ze zrušených letů mohou na webových stránkách společnosti na csa.cz požádat o refundaci letenek. V rámci koncernu Smartwings se značka ČSA má zaměřovat na pravidelné linky, které nabízí zajímavý obchodní potenciál, možnosti růstu a dalšího rozvoje, a je možné je provozovat jednotnou flotilou proudových letadel. (aktualizace 13:50)


Související fotky


Komentáře



Casper - nepřihlášený host (...201.50...)
27.12.2018 22:45
Mají přesně to, co chtěli

ČSA přivedla na hunt nenažranost odborů a špatně odhadnutá (přepálená) expanze. Mimochodem ne všech odborů, ale odborů pilotů a stewardů. Měli na svoji dobu platy (včetně diet) po přepočtu na hodinu jako poslanci PČR (stewardi) a ministři (piloti). Přepálená expanze, kdy v zimě aby letadla byla plná, letenky se prodávaly za YQ taxu, celoroční operování NYC a Kanady... TVS už tenkrát pochopil, že odbory nemají ve firmě místo, že rychlost realizace obchodu je klíčová a ze v zimě musí 2/3 flotily litat mimo síť dopravce, protože velikost ČR neužívý flotilu (leasing, fixní náklady, pojištění a údržbu). Piloti ČSA nechtěli lítat mimo Prahu, když už, tak s takovými požadavky na zajištění servisu, že velká část světa, kde byl obchod byla nedělatelná (stewardi a technici jim v tom zdatně sekundovali), až to došlo tak daleko, že síla TVS byla taková, že tu firmu spolkla. V ČSA si nepřipouští doteď, že si za tu současnou eutanazii mohou sami, byť nejde na nikoho ukázat prstem - ta firma prostě neuměla jít s dobou, vsadila na kvalitu, značku, profesionalitu a nepovedla si připustit, že v Česku je to jen o penězích a za kvalitu nikdo nepřiplatí (rozhodně ne tolik, co byly náklady). Mohou být rádi, že je majitel neposlal do insolvence i s odbory po té, co z nich vytáhl i lety do Ruska (viz rezervační systémy na rok 2019) a že z nich nechá aspoň značku.... Teď odletí všechny 319 k EW, ATRky dožijí a finito de la comedia......

Václav Paluzga (...77.161...)
21.12.2018 10:10
to Jirka

ČSA mohly fungovat dále, kdyby by normálně řízeny a nefungovaly jako trafika a dojná kráva pro kamarády různých lobistů a nepříliš úspěšných politiků. Ostatně kde byl 15 lety Travel servis?

Jirka - nepřihlášený host (...228.68...)
20.12.2018 16:10
ČSA zlatá éra

A co jste jako čekali, když jste v roce 1989 cinkali klíči na Václaváku? Že se z ČSA stane něco jako Turkish, nebo Emirates? A že nám tady budou pečená holoubata létat přímo do úst? Éra, kdy se v TU - 104 jedlo stříbrnými příbory a čepoval Prazdroj je pryč....jeden korejský airbus to jako měl spasit? Nebo snad pan Čech svými články? Realita je tvrdá. Kdyby byl celý český národ tvrdý jako ta realita, mohly ČSA dál fungovat. Ale co tady vlastně funguje? - Tedy kromě finančních úřadů, exekutorů, Agrofertu a soudů?

Kruliš M - nepřihlášený host (...139.112...)
20.12.2018 10:19
Co dodat

Víc takových krasných zpráv ještě pár Airbusu dát pryč vrátit 33o-u Koreanu a TRAVEL to přebere nadherně pohřbená společnost, ta se stovky ani nedožije,. holt jiná doba a vedle je reklama na knížku Zlatá era CSA. Ta je v hajzlíčku.

Jiří - nepřihlášený host (...181.127...)
19.12.2018 21:48

Za může pan Tvrdík

Vítek - nepřihlášený host (...142.103...)
19.12.2018 21:44

Jsem dneska jel Zlutakem. Tam pan, a telefonuje: Bohuzel jsem letel s ČSA, takze 2,5 hodiny zpozdeni... Bohuzel to jde cele do kopru, s nostalgii i bez...

Sikkim (...188.228...)
19.12.2018 19:45
RIP

A to jsem si říkal, že nás nepotká osud MALÉVU (například). A prý ani LOT na tom není až tak růžově. Přesně, jedna z nejstarších aerolinií. Tuším druhá nejstarší na světě, slavná dálková a proudová éra OK JET. O to víc, že jsem v 80. tých letech měl na letišti tátu a sám jsem tam trávil čas a sám tam i pracoval. Je to velká nostalgie a veliký smutek. Zvlášť teď před Vánoci. Mladí to nepochopí, my už zralejší ano, víte o čem mluvím. Ale což, až mi nebudeme, kdo po "značčce", natož aerolinii ČSA, bude smutnit. Ani pes neštěkne.

wibault - nepřihlášený host (...81.209...)
19.12.2018 16:26

To je už asi zlý sen..bohužel pravdivý.
Firma,která za totality lítala s nápisemOK JET na ocase a první let Brandeburgu směřoval do BTS je prostě v háji.Bohužel není první ani poslední.

Václav Paluzga (...77.161...)
19.12.2018 15:26
Ostrava

Ani v roce 2018 nikdo v ČSA nedokázal pochopit přepravní poptávku na trase Praha - Ostrava a dodnes trvají na nesmyslném odletu z Prahy v 12:15. Zato 3 provozovatelé vlaků na stejné trase zvyšují přepravené počty cestujících a ve špičce se nestydí říct si o 600 až 1000 Kč za jízdenku.

Sikkim (...188.228...)
19.12.2018 14:33
Smutek

Je mi moc smutno, moc. 95 let tradice a je to všechno v prdeli. A jestli mně čte nějaký zarytý příznivec TVS neboli SW, tak ať si to čte. protože už v textu článku o zrušení linky mezi PRG-OSR a PRG-BTS-KSC se píše o ČSA už jen jako o "ZNAČCE" v rámci koncernu Smartwings a ne o aerolinii. Ó, jaký byl v roce 2014 na jaře pan Kůla (bývalý generální ČSA) prorok, když napsal, cituji: "Ona ČSA buď zanikne nebo to nějak sroste s Travel Servisem". :-(

Celkem 11 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace