Před pár týdny se mi ozvala zástupkyně společnosti Sichuan Airlines, zda se nechci proletět inauguračním letem z Prahy do Curychu a zpět a nenafotit pro ně pár fotek. V diáři na sobotu 23.6. nic nebylo, takže jsem neváhal a souhlasil. Pár dní před odletem jsem se dozvěděl, že stejnou otočku poletí i kamarád Lukáš, domluvili jsme si proto sraz v 6:45 na letišti.
Nakonec jsme se sešli o chvilku dřív a v 6:30 jsme se postavili do fronty k odbavení. Sichuan Airlines neprovozuje Online Check-in, vše bylo tedy nutné vyřešit „po staru“. Doufali jsme také, že nás už tady v Praze odbaví i na zpáteční let, přeci jen v Curychu moc času nebylo. Když jsme však přes 20 minut koukali na tabule s nápisem „closed“, bylo nám jasné, že tak jednoduché to nebude. Na check-inu nefungovaly počítače. Odbavení se nakonec podařilo, ale pouze směrem tam. Palubní vstupenky se vypisovaly ručně.
Boarding pass
Po rychlé snídaní v salonku jsme pokračovali na bezpečnostní kontrolu. Mladík na ručně psaný boarding pass koukal nevěřícně, nakonec nás však pustil dál. Dnešní let odlétal ze stojánky 22, což je jediná stojánka pro widebody letadla na terminálu 2. Shodou okolností byla ve stejnou odbavována A330 ČSA do Barcelony, která proto musela být odbavena autobusy na vzdálené stojánce.
Náš Airbus společně s A330 OK-YBA
Před nástupem se v gatu shromáždila posádka pro otočku do Švýcarska (polovina posádky zůstala v Curychu, i tak bylo jejich množství působivé) pro společnou fotografii. Došlo také na výměnu ručně vypsaných palubek za tištěné. Pár minut na to začal nástup. Dnešní let obstará 5 let starý Airbus A330-343 nosící registraci B-5923. Letadlo je sice skoro nové, ale stav vevnitř tomu moc neodpovídá. Čalounění některých sedaček je roztrhané a vůně interiéru také není zrovna příjemná. Šířka a rozteče sedaček také moc příjemné nejsou. Na hodinový let ok, ale 10 hodin do Chengdu už by bylo horších. Množství hlášení pro cestující také běžného Evropana překvapí. Let je prakticky prázdný, odhadem letí zhruba 50 cestujících.
Posádka na let do Curychu a zpět
Pár minut po vzletu prochází posádka s občerstvením. Catering sestává ze sušených datlí, konzervovaného pálivého kuřete a kokosových sušenek. K pití se podává zelený čaj. IFE příliš funkční není, vlastně se mi na něm podařilo otevřít pouze mapu. Je navíc neustále přerušováno palubním hlášením.
Catering na lince Praha-Curych
Po necelé hodince sedáme na dráhu 14 v Curychu, projíždíme slavobránou v režii místních hasičů a zastavujeme na gatu B46, přímo pod spotterskou terasou. Při výstupu dostáváme drobné upomínkové předměty.
Před přistáním v Curychu
Protože se nám nechtělo hledat transferové přepážky,ani vycházet ven, řekli jsme si, že se zkusíme zeptat rovnou na gatu, zda by nás neodbavili na zpáteční let. Po chvilce dorozumívání v angličtině s plynulým přechodem na češtinu nám checkinářka Alžběta sděluje, že nás v hale odbaví a palubní vstupenky nám sem někdo přinese. Vydáváme se tedy na krátkou procházku po letišti a se vracíme ke gatu, kde je pro cestující zpátečního letu připraveno občerstvení. Samozřejmě nesmí chybět také panda v podobě dortu.
Dort
Panda lákající na novou linku do Chengdu
Výzdoba v gatu
Žádné proslovy se nekonají, a tak po chvilce nastupujeme zpět do Airbusu A330. Zatímco let z Prahy vykonávala posádka v červených unformách, zpáteční let obstaraly letušky ve fialových. Krátce po nástupu na palubu začne vytlačování a po chvilce pojíždění vzlétáme z dráhy 28. Během pojíždění běží velmi dlouhé a detailní safety video, které si dalo za cíl například cestující naučit správně „pádlovat“ na záchranných raftech.
"Takto prosím pádlujte"
Zpáteční let se nesl v podobném duchu jako let předchozí. Catering byl naprosto stejný, na IFE se mi opět nepodařilo rozběhnout nic jiného než mapu. Vezlo se odhadem 50 cestujících. Po necelé hodince letu sedáme na dráhu 24 v Praze.
Obrazovky vypadají hezky, bohužel moc nefungují
Ne příliš funkční IFE může nahradit kvalitní čtení
Kabina business class
A mé dojmy z celé akce? Posádka společnosti Sichuan Airlines je velmi milá a snaživá. Dojem z letu bohužel kazí nepohodlnost letadla. Na hodinový let do Švýcarska snesitelné, ale představa desetihodinového letu do Chengdu v tomto letadle nevyvolává příjemný pocit. Příznivé jsou také ceny letenek, které se za zpáteční let do Curychu pohybují často kolem necelých dvou tisíc korun. Nehledě na to, že letět s čínskou společností hodinový let po Evropě je sám o sobě bizarní, ale zajimavý zážitek.
Pěkný článek o čínské společnosti. Dosud jsem se jim vyhýbal jen tak pocitově, teď mám aspoň podložené, proč dělám dobře.
Díval jsem se do kalendáře, ale na 1.7. tam žádný takový nemám poznamenaný. Moje chyba. Nicméně autore nenech se odradit. Díky za info o čínské společnosti pendlující Evropou a až / jestli poletím do Curychu, určitě ne s nimi.
Horší fotky jsem snad neviděl
Něco tak blbě napsanýho jsem dlouho neviděl.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Než panda v podobě dortu je to spíš dort v podobě pandy...