Dne 23. dubna se uskutečnil první let prototypu Airbusu A350-900ULR (MSN216), čímž byly zahájeny letové zkoušky letounu určeného pro ultra dlouhé lety. Nejnovější přírůstek rodiny A350XWB pohání motory Rolls-Royce Trent XWB. První stroj bude předán do komerčního provozu u společnosti Singapore Airlines ve druhé polovině roku. SIA je úvodním zákazníkem typu a objednala celkem 7 strojů ULR, které budou mimo jiné obsluhovat non-stop lety ze Singapuru do New Yorku (nejdelší non-stop linky). Airbus věří, že tento letoun uspěje v prestižní soutěži společnosti Qantas na výběr letadla pro non-stop lety z východního pobřeží Austrálie do Evropy. Teoretická vzdálenost ze Sydney do Frankfurtu je 8 894 nm (16 487 km), ale je třeba ještě připočítat odchylku letových tras proti trase nejkratší, vliv počasí a další nezbytné rezervy. Airbus předpokládá maximální dolet A350-900ULR až 18 000 km. Ultra dlouhého doletu je dosaženo instalací další palivové nádrže a aerodynamickými vylepšeními, zejména úpravou koncovek křídel. Maximální vzletová hmotnost je 280 tun a letadlo vydrží ve vzduchu přes 20 hodin. Koncem března měl Airbus 854 pevných objednávek na letadla A350 XWB od 45 zákazníků. Singapore Airlines objednaly celkem 67 A350-900, z nichž 21 již mají v provozu.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém