Společnost pro údržbu a opravy letadel Czech Airlines Technics (CSAT) na ruzyňském letišti otevřela pátou linku těžké údržby pro letadla řady Boeing 737 Classic/NG, A320 a ATR. Zvyšuje tak kapacitu o 25 % a přijímá až 80 nových pracovníků.
Airbus A319 (fotografie David Cudrák)
Po investicích do vybudování nového stání a zajištění potřebného materiálu tak společnost zvýší kapacitu těžké údržby, která zahrnuje pravidelné revize letadel, výměny motorů či podvozků nebo přestavby kabiny i letadla samotného. Těžká údržba nyní představuje více než polovinu výnosů společnosti CSAT a zahrnuje více než 100 revizí letadel ročně. Mezi zákazníky patří například České aerolinie, airBaltic, Aeroflot, Austrian Airlines, Brussels Airlines, easyJet, Finnair, Germania, Luxair, Neos Air, Transavia, Travel Service/Smartwings, Ural Airlines, TUI Fly nebo třeba litevská DOT LT.
Boeing 737-400 (fotografie Jan Kalaš)
Kokpit Boeingu 737-400 při revizi (ilustrační fotografie Stihač)
Naposledy byla kapacita rozšířena o čtvrtou linku v roce 2015. V současné době pracuje u CSAT 770 zaměstnanců a 80 nových pracovníků pro novou linku již společnost postupně přijímá. Nábor však probíhá stále, zájemcům z řad studentů, absolventů i dalších uchazečů postačí střední škola technického směru. Pro uchazeče bez praxe je k dispozici adaptační program a práce s mentory, pracovníci s typovou zkouškou nebo průkazem leteckého mechanika mají příležitost k dalšímu vzdělávání a získávání kvalifikací.
Tradice údržby na ruzyňském letišti - Junkers Ju-52 na fotografii z archivu Lubora Obendraufa (1946)
Linka těžké údržby Czech Airlines Technics v hangáru F. Foto: CSAT
Transaero už přes dva roky neexistuje
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
už proběhl tady : https://www.mane.co.uk/, takže de facto švarc systém v podání samotného ministerstva financí