International Civil Aviation Organization (ICAO) pracuje na nové síti Aeronautical Telecommunications Network with Internet Protocol Services (ATN/IPS), která by měla propojovat všechny klíčové partnery v oblasti letectví (ATC, letiště, aerolinky, výrobce, letadla ...). Jeden z návrhů směřuje k síti založené na protokolu IPv6 s výrazným užíváním síťové mobility tohoto protokolu.
Specifikem sítí v letectví je používání datových okruhů, které trpí malou kapacitou, velkou latencí a/nebo ztrátovostí (například satelitní linky). Zároveň existuje pozemní síť, která disponuje mnohem lepšími kvalitativními a kvantitativními parametry. Při vědomí těchto skutečností se zdá, že prosté využití Internetu pro účely ATN/IPS není vhodné (i díky pomalé konvergenci páteřního směrovacího protokolu BGP při běžném nastavení). Znamená to například, že při ztrátě a následnému znovunavázání spojení by mohlo dojít k obnově plnohodnotného směrování až s několikaminutovým zpožděním (což je nežádoucí).
ATN/IPS nicméně dle aktuálního návrhu by mohla BGP používat, nicméně jako překryvný protokol, kdy by každá síť (fakticky - každé letadlo) oznamovala svou přítomnost pouze malému množství páteřních směrovačů, které by ji následně šířily přímo ostatním sítím. Toto opatření by mělo umožňovat rychlé přepínání mezi sítěmi (například v případě výpadků signálu).
Výše uvedený návrh je nezávazný Internet Draft, který publikoval pan Fred Templin z Boeing Research & Technology se žádostí o komentáře. Je třeba podotknout, že v červenci bude v Praze zasedání IETF (organizace, která vydala tento draft) a tak bude možné případné připomínky diskutovat přímo (pokud pan Templin přijede). Je samozřejmě možné posílat připomínky do příslušné e-mail konference.
Je třeba podotknout, že návrh se zabývá pouze IPv6 a směrováním, další funkcionalitu sítě (datové okruhy, služby na vyšších vrstvách) nijak neupravuje.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém