Došel jsem tedy k pánům a uvádím se. Pilot Z. Svoboda se mě ptá, zda jdu na praxi jako mechanik nebo zdravotník. To mě udivilo, netušil sem, že zdravotní personál chodí na praxi i na leteckou záchranku. Ale byli tu i učni mechanici, tak proč ne. Po představení si mě převzal pan Kellar, který mě pěkně uvedl do nového prostředí, vysvětlil vše potřebné a posléze si se mnou popovídal odkud jsem, co plánuju dál atd. V osm hodin dorazil zbytek technického týmu. Byl jsem představen a přijetí bylo opět parádní. Rozhodně nebudu lhát, když řeknu, že na kluky z Alfy už nezapomenu. Díky těmto lidem a pro mne i velkým vzorům jsem se naučil ten mechanický základ dovedností a mnohé jsem i pochopil. Ten den začal úžasně, a to bylo teprve ráno.
Přešlo se tedy od slov k práci. V té době probíhala údržba Bellu L4T „jinak TWIN“. A právě zde jsem se seznámil s vedoucím servisu, panem Petrem Kolaříkem. Vešel na hangár a jakmile mě spatřil, šel už ke mně, oficiálně mě přivítal, představil se a rovněž tak já. Hned poté si mě vzal s sebou k mašině a dal mi první úkol. Měl jsem odšroubovat a vyklopit palubní desku. ,,Pozor na budíky“, instruoval mě pan Kolařík a já samozřejmě v eufórii hned nabral nářadí a odšroubovával. Ale co se nestalo, šroubek mi zapadl do nožního řízení! Řádně vyklepanej jsem ho půl hodiny lovil ven, i když jsem stejně neměl šanci. Sebral jsem tedy odvahu a šel za panem Kolaříkem. Ten na mne jen koukl, vzal dlouhý šroubovák a šel se se mnou na to podívat. Šroubek měl venku za pár sekund a já se styděl a červenal jak rak. ,,Neboj tady se všechno naučíš, učenej z nebe nespadl“. Tato věta mě utvrdila v tom, že jsem na správném místě.
Zbytek dne byl pro mne spíše taková ,,čumenda“, abych viděl co a jak se dělá a jak vlastně vypadá mechanizace vrtulníku. Tady mi žádná vzpomínka na výuku nemohla pomoci, protože předmět „vrtulníky“ jsme měli až o 2 roky později. Večer jsem přijel domů a začal na rodiče chrlit své zážitky a pocity. Chudáci, asi je z toho bolela hlava, jak mi ta pusa mlátila. A to budu ještě hodně dlouho jezdit na praxi do Olomouce. Tímto bych ukončil mé první vystoupení v Alfě. Jelikož jsem tam strávil a snažím i nadále trávit co nejvíc času, budu eventuelně popisovat své příběhy po kouscích. Rád bych ještě touto cestou poděkoval klukům ze servisu za jejich trpělivost a to, jak mě mezi sebe přijali.
Příjemný článek.Třeba se někdy u Alfy potkáme.Vypadá to,že u této firmy pracují samí příjemní lidé.Tímto ze srdce děkuji svému instruktorovi Ing.Mirku Pospíšilovi z Alfy,že mně naučil létat a bylo mi opravdu potěšením být jeho žákem.
Pěkné Tome snad ti to někdy u těch vrtulníku vyjde :) Já jsem radši na pevných křídlech než rotujících :)
ať vám ten zápal vydrží, máte hezký řemeslo. A až někdy budete mít chuť s tím praštit, a že přijde taková chvíle, pak si vzpomeňte na to hezký
Pěkné Tome jen tak dále. Práci čest a rukám klid.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Budu se těšit na setkání,třebas jednou,jinak přidávám se,předával jsem p. Pospíšilovi párkrát službu,je to fajn chlapík.