Co by mohlo - nemohlo létat do Prahy

Nedávno jsme v článku - Noví dopravci v Praze - přinesli informaci o očekávaných letech Germanwings a Kuwait Airways. Na veřejnost pronikly i informace o několika dalších dopravcích, kteří by mohli od dubna 2003 do Prahy pravidelně létat. Již dříve mělo o Prahu zájem tolik leteckých společností, že kdyby se vše uskutečnilo, Praha by se stala jedním z největších středoevropských letišť. Veškeré tyto snahy však většinou probíhají ve stylu, že by nejraději všichni létali všechno (nehledě na skutečnou poptávku). O které společnosti se tedy tentokráte jedná ?

K nejzajímavějším návštěvníkům Prahy by mohl patřit Boeing 757 TACV (Transportes Aereos de Cabo Verde). V úterý po poledni by TACV chtěl spojovat nonstop Prahu a ostrov Sal. Pro TACV by to nebylo poprvé, co by společnost spojovala dvě ne příliš významná města. Občas totiž zavádí tzv. dočasné pravidelné linky (např. Boloňa, Vídeň, Verona), které po krátkém čase opět ruší. Praha by mohla tedy i do této koncepce zapadat a bude záležet především na tom, kolik míst by na letu zabraly cestovní kanceláře a jak by se rozvinul cestovní ruch mezi ČR a zatím neobjevenými Kapverdskými ostrovy. Bez turistů je totiž linka úplným nesmyslem. TACV létá do Evropy nyní s B757 do Amsterdamu, Basileje, Las Palmas, Lisabonu (s pronajatým L1011), Madridu (B737), Mnichova a Paříže. Zajímavou linkou je např. spojení do brazilské Fortalezy. Naše mínění pravděpodobnosti - 0 %.

Denní spojení Paříže Orly s MD83 AirLib se jeví též jako méně pravděpodobné. AirLib létá většinou domácí francouzské linky a hlavní proud zahraničních linek míří do Itálie (Benátky, Řím, Miláno, Pisa) a Alžírska (Alžír, Oran). AirLib létá i do Tripolis. Praha by byla její první linkou, směřující do východní Evropy. Naše mínění - 0 %.

Hned dvakrát denně (z Milána a Benátek) si Prahu naplánovala italská Volare Airlines. Volare velmi úzce spolupracuje s Alitalií a pokud by se snad v Praze její letadla objevila, jednalo by se spíš o codesharové lety s Alitalii. Tak je to například na lince Miláno - Lisabon (2x denně), jednou AZ a jednou Volare, přičemž oba lety jsou společné. Společné lety s AZ provozuje Volare i do Madridu, Berlína, Curychu a dalších evropských měst. Alitalia však o nahrazení svých MD82 Airbusy Volare na trati Miláno - Praha neuvažuje. Na vlastní pěst se do Prahy Volare asi pouštět nebude, navíc i přímé spojení Benátky - Praha bude v létě zajištěno (ČSA). Pokud by se pravidelně v Praze Volare začalo objevovat, nebude se jednat o první linku do východní Evropy. Několik let totiž již pravidelně spojuje Bari a Tiranu. Naše mínění - 2 %.

Jako nejméně pravděpodobným se jeví zájem o Prahu gruzínské společnosti Georgian Air (Airbus 320). Společnost nemá žádná letadla a její provoz je spíš přáním než realistickou úvahou. Je pravda, že přímé spojení mezi Prahou a Tbilisi v posledních letech fungovalo téměř bez přestávky a po lednovém krachu Georgian Airlines se trh uvolnil, ale jako pravděpodobnější nástupce na této trati se jeví AirZena Georgian Airlines, která s B737-500 létá z Tbilisi do Paříže, Frankfurtu, Vídně, Moskvy-Vnukova, Kyjeva, Athén a Tel Avivu a jako gruzínský národní dopravce má pro spojení do Prahy zelenou. Naše mínění - 0 % (Georgian Air), 35 % (AirZena).

Autor: DV



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace