Do Brna se včera vrátil pravidelný letecký dopravce. Dřívější pokusy společností Air Ostrava a ČSA (lety mezi Prahou a Brnem) a spol. Air Engiadina, která spojovala Brno a Curych, nikdy nevydržely nadlouho. O stálé pravidelné spojení Brna a Londýna se nyní pokouší Ryanair a podle prvních ohlasů to vypadá, že by se linka mohla chytit. Boeing 737-800 irského low cost dopravce létá denně linku FR8403/4 Londýn (Stansted) – Brno – Londýn (Stansted). Odlety z Londýna jsou ve 14:30 (sobota a neděle 14:40), letadlo přistává v Brně v 17:25 (17:35) a za 25 minut se vydává opět zpět do Londýna, kde přistává v 19:05 (19:15). Účastnili jsme se prvního pravidelného letu a některé momenty bychom vám rádi přiblížili.
Pracuji v Praze jako pilot u ČSA, jsem právě z Brna a vždy se sem rád vracím, Tuřany jsou mým mateřským letištěm, kde jsem poprvé zažil pocit nazávislosti nad zemí. Jen chci vyslovit názor, že mne velice těší, že Brno získalo zase pravidelku a navíc takového progresivního a silného dopravce a rozhodně to letišti a kraji přeju. Navíc si myslím, že linka má před sebou dobrou budoucnost, narozdíl od pána výše, který se sází o 10 tisíc, nejspíš si dost neváží peněz, protože už teď je bez nich. Jen škoda, že ČSA nemělo nikdy moc zájem snažit se rozvíjet dopravu v Brně. Přestože je Ryanair pro mne v podstatě konkurence, Brnu a okolí to přeju.
Pravda, Ryanair je vetsinou opravdu do Londyna levnejsi nez SkyEurope, ale i tak mi prijdou ceny SkyEurope docela prijatelne, kezbychom meli i v Praze takovy low cost...
Ilja, az na tie sedacky s tebou suhlasim.poklial viem, tak aj EASYJET ma na odbavenie 25min- a stiha to hravo!!
V tomto smeru, asi nema Ryanair konkurenci. Uvedu par prikaldu, napr.: a)Vsechny sedacky jsou instalovany do 90 stupnove polohy, bez moznosti nastaveni, protoze by se jejich rovnanim na letisti ztracel cas a stalo by to extra naklady. (Ano, clovek tim ztraci pohodli, ale jestlize chce letet za hodne levnou cenu, tak to tu hodinu v te sedacce vydrzi) b)Vsimnete si, ze letadla Ryanairu maji nainstalovane vlastni schudky, tim padem nepotrebuji letistni schudky a znovu o neco snizi naklady. c)Myslim, ze jistou roli v cene letenky, hraje i to, ze Ryanair umistuje na svych letadlech reklamu, takze svym zpusobem jsou ty letenky do jiste miry sponzorovany tou firmou co ma na trupu (nebo uvnitr) letadla reklamu. Nekde jsem videl fotku letadla Ryanairu, kompletne pomalovaneho barvami britske telekomunikcni spolecnosti Cable and Wireless.
Je toho mnohem vic, a kdyz se to vse zkombinuje, tak to rovnez vysvetluje, proc odbaveni Ryanairu v Brne trva pouze 25 minut a proc jsou letenky Ryanairu tak levne.
Rovnez, si vzpominam na clanek Hospodarskych Novin, kde stalo, ze Ryanair svymi opatrenimi, za rok usetri na jednom letadle cca. 200000 euro.
Tato spolecnost ma v porovnani s Ryanair o dost vyssi ceny. Dovedu si predstavit, ze cena je pro spoustu lidi z SK docela rozhodujici a radi si do Brna na letiste zajedou.
Myslim ze zajiste se klientela na Morave najde, ale pro obcany Slovenska to bude mit asi pramaly smysl, vzdyt SkyEurope muze plne konkurovat a sit teto spolecnosti prijatelne pokryva celou Evropu. Spis bych ocekaval, ze cestujici, kteri nepoleti primo z Brna do Londyna ci jeho blizkosti budou nadale radi vyuzivat Bratislavu nebo Prahu.
Z marketingového hlediska je to dobrá destinace, v Brně jsou nízké poplatky a je to relativně blízko Prahy, ale i Bratislavy, a já myslím, že slovenská klientela tohle uvítá, za situace kdy nemají moc pravidelných spojení v porovnání s Prahou, odkud často létají .
Klidne se o tech 10.000 vsadim. Jsem z Moravy a bydlim v Londyne uz nekolik let. Je tady neuveritelne mnozstvi Cechu a Slovaku, kteri toto spojeni rozhodne uvitaji. A i lidi, kteri bydli na vychod od Prahy si muzou ted vybrat, jestli chteji letet na PRG nebo BRQ. Ryanair ma bezkokurencni ceny, pred par dny jsem pro svoji znamou kupoval zpatecni BRQ-STN-BRQ, leti v polovine dubna a stalo to 1.900Kc vcetne vsech poplatku.Samozrejme Britu, kteri poleti do Brna bude min nez do Prahy ale pokud PRG dokaze uzivit cca 15 letu denne do Londyna, tak proc by BRQ neuzivilo jeden? Spis cekam, ze pribudou dalsi...
Klidne se o tech 10.000 vsadim. Jsem z Moravy a bydlim v Londyne uz nekolik let. Je tady neuveritelne mnozstvi Cechu a Slovaku, kteri toto spojeni rozhodne uvitaji. A i lidi, kteri bydli na vychod od Prahy si muzou ted vybrat, jestli chteji letet na PRG nebo BRQ. Ryanair ma bezkokurencni ceny, pred par dny jsem pro svoji znamou kupoval zpatecni BRQ-STN-BRQ, leti v polovine dubna a stalo to 1.900Kc vcetne vsech poplatku.Samozrejme Britu, kteri poleti do Brna bude min nez do Prahy ale pokud PRG dokaze uzivit cca 15 letu denne do Londyna, tak proc by BRQ neuzivilo jeden? Spis cekam, ze pribudou dalsi...
Celkem 16 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tak se dívám, že ten Vendelín co se tu sázel o svý prachy přišel...:-)