Plane type: | IL76TD-90VD |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Volga Dnepr (VDA/VI) |
Registration: | RA-76950 |
Author: | Jiří Kolínský |
Date taken: | 2016-06-07 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 1816× |
Ja tam nebyl asi deset let, ale myslim, ze tam je palivove hospodarstvi a tankovali tam L-39/59/159. Uz tehdy byla draha v dost dezolatnim stavu, uslo jen tech dostavovanych 500m. Kdyz tam obcas letaly IL-76 za minuleho rezimu, parkovaly vzdy na konci drahy. To, ze ma letiste Vodochody Status mezinarodniho letiste je hlavne na papire a je to zasluhou obrovskeho usili byvalych armadnich pilotu, kteri se ty certifikaty snazili v dobach nejtezsich udrzet.
Podle me, letiste ve Vodochodech byla vzdy jen cira utopie, Penta to pouzivala jako tlak, aby stat vykoupil od Penty pozemky pro paralelni runway v Ruzyni. Jakmile to stat asi za 10mld udelal, veskere hlasy utichly. Jen rekonstrukce Runwaye by stala 3mld., novy Termin 1,5mld. a to vsechno pro par nizkonakladovek? Kdo tomu veril, mel by si s tim nejak zajit
BTW: Kdyz Penta prevzala Aero, prevzala i zavazky za cca. 10mld. Jak symbolicke...
Copak TWY B (šířka 15 m) a Apron W (zhruba 100 x 60 m) na odbavení nestačí?
Podle aktuálního AIPu se tváří, že jsou v provozu. Nebo tomu tak není?
Puvodni draha byla dlouha 2000 metru, ale kvuli pristani Il-76 ji prodlouzili na 2500 metru. Problem je, ze chybi pojizdecky a Apron. Kdyz tam Il-76 pristane, tak se max otoci na konci drahy a hotovo. To plati i pro A320 a B737.
A proč neletěl rovnou do Vodochod? To je pro něj 2,5 km runway příliš krátká?
5 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Stav drah by mohl být taky důvodem - únosnost RWY píšou PCN 17/R/B/X/T, pro TWY B a APN W dokonce jen PCN 10/R/B/X/T, není to málo?
Nevím sice jak vážně výstavbu letiště ve Vodochodech dnes plánují, ale proč by to měla být čirá utopie? Třeba v Ruzyni II. a III. etapu rekonstrukce RWY 06/24 o délce 2814 m udělal STRABAG v roce 2013 za 360 mil. Kč (tedy mnohem míň než 3 mld. Kč).
www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/hlavni-draha-na-letisti-vaclava-havla-praha-dostane-k-padesatinam-novy-kabat/
A ve Varšavě jim podobný projekt docela funguje (byť s počátečními problémy s rozpadem staré runwaye) - letiště Modlin loni odbavilo 2,5 mil. cestujících (vše Ryanair).
en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Modlin_Airport