Plane type: | Z37A |
Airport: | Off airport |
Airline: | Private |
Registration: | OK-CKU |
Author: | Martin Kovář |
Date taken: | 04/2014 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 2843× |
AgroAirVa Ltd
Paráda a kde to je focené prosím?
Lukáši! super článek :-)....uděluji "palec nahoru"! :-)
je zaujímavé a iste na zamyslenie, prečo čmelák z Moravy (Kostelec na Hané) pracuje až na Tachovsku... smutná realita
80 (povoleno) az 100 (casto vynuceno) startu denne: technet.idnes.cz/praskovaci-letadlo-cmelak-09a-/tec_technika.aspx?c=A130628_132746_tec_technika_kuz
Hele, bigjumper, ty jsi trošku mimo mísu.......kde si sebral délku letu 10min????...to bereš podle současnosti, né????...kdy chudác,i s plně naloženým Čmeldou, letí 10 minut, aby to někde vysypali na pole???...Já to zažil, neb mě nikdo neměl kdo hlídat a abych nezlobil někde ve městě, tak sem byl s tátou kolikrát na jejich pracovní ploše, což byla v 70. letech kdejaká louka s trávou a vojtěžkou o délce cca 450 m.....a nelétali z nějakého super letiště s betonem....a práškovali hned vedle plochy..start max 3 min.....těch 20 startů bylo nad chmelnicema na Ročovsku, v podvečer dokavaď bylo vidět a na letiště se vracel až skoro za tmy (mohli v té době létat i po občanském soumraku a ten je po západu slunce)......ale abych tě jen neprudil, tak to máš pravdu s tím čůráním (bylo to třikrát denně, zbytek vypotili) a pili při plnění chemikáliemi...můj táta čaj z flašky od Becherovky, ta byla bytelná a placatá a vešla se do tašky k dokladům :-)
Nebudu tu uvádět jméno mého otce a ani své.....nicméně prozradím jména některých kolegů pilotů mého táty: "Karel Pícha, Václav Šílený, Jiří Fiala, Petr Kalivoda atd......samozřejmě ke každému patří ještě dobrý mecanik, který se o čmeldu staral....těm za pěčlivou starost o stroj hodně moc moc děkuji, tím přispěli k tomu, že se můj otec dožil 87 let a stále je dědek čipera...svou kariéru končil v první polovině 80. let odchodem do důchodu v 55. letech života......:-)
fotka pěkná, taková "nevšední" - mezi těmi boeingy, airbusy apod...
@wasted from early: 100 startů denně? chápal bych 20-30...
Den má 1440 minut včetně noci. Při pouhém 10ti minutovém letu (taky k tomu poli musí nějak doletět, než ho práškuje) by to znamenalo 1000 minut ve vzduchu. (16,7 hodin čistého času bez ohledu na noc). Kde máme tankování, plnění chemií, taky to asi není formule1, aby to všichni dělali za 5 sekund... Není v tom jídlo/pití/pauza, spánek, prostě nic... A teď si vem, že bychom řekli 15 min./let - tolik minut ani den nemá, a to by musel tankovat ve vzduchu, čůrat do plenek práškovat v noci a pít z pet lahve v kokpitu...
Komarek: V chemii nebo létání
Dají se dnes sehnat nějaké moderní alternativy?
Je to fakt těžká práce na psychiku člověka, aby nezdechnul motor když se letí nízko nad chmelnicí nebo někde jinde kde se provádí postřik nebo práškování. Každopádně to má chlap v ruce a 100% stroj a nemá za sebou nějaký počítač, který by ho hlídal.
18 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Plocha Nový Dvůr. Kousek od Boru u Tachova