Plane type: | ATR72-212 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registration: | OK-YFT |
Author: | Pavel Korecký |
Date taken: | 2013-08-17 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5635× |
17.08. New addition to CSA fleet, delivered on 14.08.2013. Ex EI-SLL Aer Arann (Aer Lingus Regional). Leased from Air Contractors, c/n 387, manufactured 1993.
Díky všem za vyčerpávající info. Zrovna včera jsem tím vyhrkem letěl do DUS a říkal jsem si, odkud se asi vzal...? Že nebude nejmladší, práskly na první pohled ty 4 listý vrtule. Loni jsem se namlsal Boeingama a Airbusama a letos holt ATR :-). Je fakt, že jediný co mi na něm vadí je, že je pomalejší - cesta do DUS je o 30 min delší ;-).
Nemá tu českou vlaječku na ocásku špatně?
to OK052: otázka zněla na provozní náklady jestli se nemýlím.
to realATR: jediný, kdo pozná znatelný rozdíl je bohužel cestující v komfortu - místo, biny... Pokud to pro cestující nehraje roli, tak je pochopitelně ATR správná volba.
Kam bude létat?
realATR: Děkuji, tak velký rozdíl mezi Embraerem a ATR jsem nečekal. A dvojnásobek mezi ATR a mou oblíbenou Q400 taky ne.
Pravda nemám osobní zkušenost s letouny Embraer. Vycházel jsem z pokusů Embraeru na trasách různých délek v Evropě. Nicméně při trasách okolo 500 km je spotřeba skoro dvojnásobná a momentálně není na trhu letadlo s nižší spotřebou na osobokilometr než ATR 72. Při plném letadle to je kolem tří litrů na osobu na 100 km. A při vzdálenosti okolo 500km se nepozná ani vyšší rychlost Embraeru. Q400 s 1400 kg/hod je také dost vzdálen.
to realATR: 2000kg/h nežere ani E-190, ta si vezme přibližně 1800kg, a to jenom v případě, že je hodně naložená. U E-170 je to ještě o pár set kilo méně. Jinak pěkný den :-)
No, rok výroby 1993 ? To znamená, že se nakupují 20 let staré rachotiny ? To snad ne..............
25 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
pro realATR : ono to není úplně takhle jednoduché. Za prvé 737 má spotřebu kolem 2,5 tuny na hodinu a ne 3. Pak letí rychleji, takže tu spotřebu má kratší dobu. Ano na sedačku bude to palivo i tak vycházet lépe pro ATRku. Nicméně nezapomínejte, že 735 stojící na 22 jsou zaplacené , takže se do nákladů nemusí počítat měsíční platba leasingovce, která má taky vliv. Jasně, že na MUC bude ATRko lepší, ale třeba u MXP bych už byl na vážkách. Notabene pokud , jak jistě víte, do ATRky naložíte lidi a doufejme i jejich kufry, ale do 735 můžete přihodit i trochu toho carga a nemusíte při tom řešit, jestli ty Alpy při startu z MXP nebo BGY přestoupáte a nebo musíte letět jinudy. A za cargo se platí víc , než vám zaplatí cestující.... A to pomíjím komfort pro pax, když v zimě v ATRce nemáte vodu, o hlučnosti ani nemluvě..... Zkrátka výpočet výhodnosti letadla, speciálně na pravidelných linkách není jen ve spotřebě paliva....