Plane type: | MIL14PL |
Airport: | Darłowo (EPDA) |
Airline: | Polish Navy |
Registration: | 1011 |
Author: | Mariusz Kalinowski |
Date taken: | 07/2007 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 2920× |
To LTDK: i na prawej korekcji. Po polsku ta czynność nazywa się: torowanie łopat wirnika nośnego. Jak najbardziej przydatne są do tego kredki świecowe, potrzeba tyle kolorów ile śmigłowiec ma łopat. Współosiowość łopat sprawdza się na dwóch zakresach, a sumarycznie odbicie kolorów na papierowej rurze powinno się mieścić w obrębie palca kciuka. :-)
Pro Mechanik"dělalo se to i po tzv zatěžováním nebo odlehčováním rotoru.
nivelace rotoru,to si ještě pamatuju v vojny( 2 letka Kbely)...
"Chytají rovinu"se tomu v praxi říká,a umět to,nerostrhat papír,chce trochu více cvika.Nevík jaké jsou zkušenosti s křídou,ale my to dělali voskovkama.A výběr barev byla menší"alchymie",vyber 5 barevtak,aby se ti "neslili",Např modrá+žlutá=zelená /červená+žlutá=oranžová/černá+červená=hnědá.Pokud se ti to povede načmárat blbě,nedopočítáš se barev.
2Vrána: Je to přesně tak jak řekl Tomáš Soušek. Na tomto vrtulníku jsou "čerstvě" nasazeny listy na rot. hlavu. Kvůli vibracím a správnému vztlaku listů musí být listy v rovině. Proto tam ti pánové mají tu tyč :o) Dělá se to u více typů, například v LOMu to dělají taktéž tímto způsobem. Je to levnější než elektronicky kdy je přístroj až moc drahý..
Nevim, jak se tomu správně odborně říká, ale dělají asi tohle: na tyči mají papírovou trubku a tu postupně strkají k rotoru, jehož listy o ní škrtají. A každej list je na konci obarvenej nějakou křídou jiné barvy a oni pak podle barevných proužků na papíru poznají, jestli je to v rovině, nebo tak něco :-)
Když tedy pominu kouzlo černobílého provedení - co to tam ti pánové provádějí, že se ten třetí u mašiny chytá za hlavu? Mi to připadá, jako by s tím honili blesky kolem vrtulníku, ale zase ta oblačnost na to moc nevypadá :-).
8 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Díky všem za vysvětlení.