Plane type: | A319-112 |
Airport: | London - Heathrow (LHR/EGLL) |
Airline: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registration: | OK-PET |
Author: | Radek |
Date taken: | 10/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4355× |
30.10. OK650/1, last CSA flight to London Heathrow airport
Pro Kelas: Ještě ti utekla ta třetí otázka - ... jestli teda vůbec budou lítat? B-) ... poslední dobou to vypadá že budou za chvilku konkurovat už jen aeroklubům :-(
Tak to je samozřejmé, že linka do LHR byla jedna z nejvýdělečnějších linek ČSA - ale jak je zde uvedeno - ČSA chybí CASH a tak ji prodala za 500 milionů. Linka vydělávala 50 M ročně a tak vedení ji prodalo na zalepení děr. Otázkou je, zda-li prodá všechny své výdělečné linky. Musím vzpomenout např. Dubaj, kde Emirates chtějí navyšovat frekvenci až na 2x denně a pro ČSA podle vedení tato linka nebyla výdělečná!
Linka do Londýna byla každodenně velmi dobře vytížena. Běžně létalo 319 přes 100 lidí. K tomu bylo pravidelně kolem 1 tuny pošty, takže termín "nevýtěžná linka" je krajně podezřelý! Strategie "spojení východu se západem" nějak vázne na omezení linek na západ... Tak co... přivezeme Rusáky do Prahy a odtud, ať je vozí někdo jiný... :(
Pro Kelas: Ještě ti utekla ta třetí otázka - ... jestli teda vůbec budou lítat? B-) ... poslední dobou to vypadá že budou za chvilku konkurovat už jen aeroklubům :-(
kolik na této poslední rotaci letělo PAX?
Marek: těžko hodnotit, nemám žádné detailní zprávy, ale myslím si, že kdyby nebylo uděláno to co je popisováno tak by už nebylo co prodávat. ČSA mělo akutní nedostatek hotovosti, vedení zalepilo díru na pár měsíců, otázka jak dál, voda do lodi teče dál. Jak tahle situace nastala je jiná kapitola. Je nutné odlišovat příčiny a následky. V obou případech se ovšem dělaly dost velké chyby...
Nejdrive rozprodat nejlepsi sloty, snizit majetek CSA a pak to potichu prodat za par korun. Z toho, co se da vycist v tisku, mam pocit, ze si nekdo pripravuje dobrou cenu k nakupu cele spolecnosti.
M_V: bylo to před časem v aktualitách:
Turkish Airlines se zatím nepodařilo rozšířit svůj podnikatelský záměr na londýnském Heathrow. K jeho dosažení chtěly získat letištní sloty, které prodávaly při plánovaném opuštění tohoto letiště ČSA. Podle vyjádření šéfa dozorčí rady Turkish Airlines Hamdi Topçu nebyla společnost úspěšná s nabízenou cenou 8 milionů GBP (240 milionů korun). Vítězem tendru se staly British Airways. České aerolinie v rámci změny modelu dopravní sítě a snížení počtu neziskových linek opouští tento trh po 72 letech. Do Spojeného království začaly létat v roce 1938, na letiště Londýn - Croydon. Provoz byl však v roce 1939 přerušen druhou světovou válkou a spojení opět obnoveno od srpna 1946. Ještě za první polovinu roku 2006 ČSA uskutečnily do Velké Británie více než 1 400 letů a přepravily přes 200 000 cestujících - létaly 5x denně do Londýna (Heathrow a Stansted), dále pak do Manchesteru a Edinburku. ČSA zatím oficiálně vybrané rušené lety do Velké Británie, Německa, Francie či Itálie nezveřejnily, zastavit prodej letenek na neexistující linky a oznámit komplexní změny v zimním letovém řádu chtějí později.
Publikováno: 16.08.2010
CSA za poslednich par let zrusily uplne vsechny linky do UK a Irska. Nejde o cenne sloty v prvni rade - takovych slotu se zadna spolecnost, ktera mysli na budoucnost, nezbavuje. Jde o programovou a zamernou likvidaci. CSA mely spoustu let od r. 1989 prerodit se na leteckou spolecnost, ktera by neco dokazala. Zatimco mnohe letecke spolecnosti ve svete dlouhodobe expanduji, CSA se uspesne meni v regionalni aerolinku s pusobnosti ve vychodni Evrope a Rusku. Pokud by se od tyhle zdechliny odpojily kapacky (penize danovych poplatniku), uz by to mela davno za sebou.
16 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Jako realitní kancelář si ČSA nevede špatně :) ale zřejmě by měl někdo vedení říct, že hlavní činnost by mělo být létání. A to se bez výdělečných linek a atraktivních destinací dělá špatně!