Photo Detail

L410UVP-E


Author: Jakub Taussik
Date taken: 02/2009
Number of ratings: 0×
Number of views: 6675×

Description:

12.02. Heliport Plzeň - Lochotín. APAPI calibration.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Kurdt57 - unsigned guest (...86.115...)
2011-09-14 12:50

Nepoužívají vrtulník, protože žádný nemají....

JS - unsigned guest (...41.240...)
2009-03-14 16:13

Neni ke kalibraci PAPI na heliportu vhodnejsi vrtulnik??? Nevim co presne delaji pri tehle preletech s 410, ale rozhodne netestuji plny rozsah funce systemu. Ma nekdo vice info co a proc konkretne delaji, meri, testuji a proc na kalibraci heliportu pouzivaji L410 a ne vrtulnik??

Cába - unsigned guest (...201.62...)
2009-03-13 14:54

To Kuba: Díky moc, velmi pěkné video.

Ales Vagner - unsigned guest (...177.92...)
2009-03-13 07:33

Jen pro upresneni: APAPI je abbreviated precision approach path indicator.

Kuba - unsigned guest (...203.136...)
2009-03-13 00:04

Zdravím pane Cába. Myslím, že toto video na youtube "L410 (Calibra 41) over heliport Plzeň - Lochotín" Vám vše zodpoví. Bohužel mi sem nejde dát link, tak si to musíte najít růčo...

Cába - unsigned guest (...201.62...)
2009-03-12 20:24

Moc pěkná fotka. Zajímavé že s L-410 zalétávají také přibližovací světla pro heliporty.

To Jakub Taussik: Mohu se vás zeptat jakou měli přibližně minimální výšku když ukončovali sestup, popřípadě jak je vysoko na snímku? Docela by mě to zajímalo díky.

to Honza:
je to tak jak říká CSA248. Pokud se jedná o letiště tak se tento systém nazývá PAPI. Jsou to čtyři světla na kraji dráhy (někde bývají i na obou stranách).Vůči dráze jsou nainstalovány v bodě dotyku(touchdown zone) kam také mají vizuálně navádět. Na většině letišť jsou nastaveny na úhel klesání 3stupně, ovšem není to všude. 2červené a dvě bílé signalizují správný úhel sestupu. Poloha papi je v zóně dotyku

U heliportů se tento systém nazývá APAPI a obvyklý úhel navádění pro vrtulníky je 9,5stupně (také se může lišit). Heliporty mají také svá pravidla pro provoz stejně jako letiště. Heliporty mají zavedný režim ve kterém se mohou provozovat (DEN/NOC) a úhly ze kterých se může provádět přiblížení a vzlety na daný heliport.

Pokud tě to zajímá více tak se dočteš potřebné informace v AIPu v položce AD3-heliporty. Jsou tam všechny potřebné informace o heliportech v ČR. Zde je přímo odkaz: ttp://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aip.htm

Minář - unsigned guest (...100.74...)
2009-03-12 19:50

Téda, úplně nový pohled na Turbolet. Moc hezký...

CSA248 - unsigned guest (...179.33...)
2009-03-12 17:35

to Honza: Tak jsem našel APAPI...Jsou to PAPI(precision approach position indicator) pro heliporty. PAPI jsou zjednodušeně ty čtyři světla vlevo od RWY centerline, které tě vizuálně navedou po správné sestupové rovině až ke dráze...Možná že to jsou obecně všechny naváděcí zařízení, které jsou na dráze, to si teďka nejsem jistý :)

Peter - unsigned guest (...212.16...)
2009-03-12 15:25

Nemyslel som si ze ma az take rozpetie

Honza - unsigned guest (...95.97...)
2009-03-12 15:12

Nádherný snímek, Co to je APAPI prosím? díky

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details