Plane type: | L139 |
Airport: | Vodochody (LKVO) |
Airline: | Aero Vodochody (AOD) |
Registration: | 5501 |
Author: | Martin Kotek (KLF) |
Date taken: | 10/2008 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 6871× |
Pro doplneji, zde ma byt fotogtafie L-139 cumakove 376 a trupove 5831
www.cloud9photography.us/Military-Aviation-3/Aero-Vodochody-L-139-Albatross/6564743_RKEgb
Je tedy mozne, ze vznikl jako L-139 a pak se z nej udelal L-159B nebo je nekde spatne info?
www.planes.cz/cs/search/registration/5831/
Ale panove, mam djem ze tento letoun je ted ve Kbelich v muzeu.
www.flickr.com/photos/jivoair/4663248534/
Na druhou stranu s tm zase nesouhlasi informace, ze jediny exemplar se prepravuje pro renovaci a zprovozneni u Pride Aircraft Inc viz www.planes.cz/cs/photo/1084655/vojenska-letadla-5501-private-vodochody/
Kdo ma vice informaci? Dekuji Jivo
Okrajové nádrže má po 100 litrech,ale 230tky se používaly podle přání na L39-viz. OK-JET. L139 měl možnost nést čtyři podvěsné přídavné nádrže po 350ti litrech,závěsníky s možností nést "západní výzbroj" , vystřelovací sedačky byly typu VS-2A.Dnešní vzhled se podobá původnímu z roku 1993 , později nahrazeném šedou kamufláží.Současná podoba souvisí se zkoušením nových barev.Poslední let se uskutečnil 29.1.2001 na let. základně poblíž města Maracay ve Venezuele.
To Martin : Asi myslíš tuto kamufláž
link : www.afbcaslav.cz/med/foto/tech/l139/l139.htm
Pamatuji,že původně letoun létal v kamufláži podobné dnešním L-159.Při předvádění na leteckých dnech si dodnes pamatuju,že letoun byl neuvěřitelně tichý.
K vývoji verzí L-39 super stránky včetně bokorysu Albatrosu uvažovaného pro letadlové lodě
link: www.hitechweb.genezis.eu/aero3.htm
Taky jsem ji obešel, pofotil...ta mašina je krásná, dík Martine.
Počátkem 90. let bylo evidentní, že letoun L-39 Albatros s východoevropským vybavením není příliš lákavým exportním artiklem. Proto byla zkonstruována verze L-139 Albatros 2000, což je vlastně L‑39ZA s americkým motorem Allied Signal / Garrett TFE 731-4 o tahu 18,15 kN. Tato jednotka má vyšší výkon než původní motor AI-25 (i když nižší než DV-2) a kromě toho má o cca 15 % nižší spotřebu paliva. L-139 má také další vybavení západního původu, např. průhledový displej Flight Visions, ploché obrazovky EFIS a avioniku Bendix-King. Jediný vyrobený letoun poprvé vzlétl 8. května 1993. Byl intenzivně testován a předváděn na mnoha zahraničních akcích. Nyní plní pouze roli továrního statického exponátu, ale ještě před tím posloužil při vývoji typu L159 ALCA.
Kolik jich vyrobili?(predpokladam ze tak 1 prototyp??) To co tam takhle stoji je plne letuschopny exemplar i s motorem?
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Opravy akrylových lázní