Plane type: | Cessna 172N |
Airport: | Prague - Kbely (LKKB) |
Airline: | Private |
Registration: | OK-VVV |
Author: | Petr Kubečka |
Date taken: | 05/2008 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 8836× |
With new Centurion 2,0 engine installed.
Nejsem si stoprocentně jist ale tuším že je to pouze vzduchové potrubí.
Co je pod tím velkým bílým krytem na pravé straně snímku?
Je fakt, že Thielert jako takový má poněkud rozporuplnou pověst, ale musím říct, že se mi s tím lítá naprosto nádherně. Má to takovej zvláštní zvuk a vůbec je to zase něco jinýho :-)
Navíc - dieselový neznamená nic, když už, tak by se mělo říkat Dieselův motor (a tam šlo opravdu o princip, tedy vstřikování paliva pod vysokým tlakem do horkého vzduchu stlačeného v komoře, kde palivo následně samo chytne). Vyrobit takovej motor na beznín by sice šlo, ale výkon by stál za houby, stejně jako účinnost a hospodárnost. Jde tam o kompresní poměry.
Kromě toho - do tohoto motoru je lepší dávat motorovu naftu, ale obecně se opravdu častěji používá JET A1. Zmrznutí nafty tolik nehrozí, protože je stále ohřívána a cirkuluje (systém common-rail, tedy palivo pod vstřikovacím tlakem už v potrubí a co vstřikovače nespotřebují, se vrací do nádrží). Ty zpětné trubky mi vedou akorát kolem nohy, a můžu říct, že to palivo není teplé, ale horké. Takže zamrznutí bych se za letu nebál. Jsou tam dokonce kontrolky, které mají na příliš vysokou teplotu paliva upozornit, takže spíš hrozní opačný extrém.
kuceratoo: Ty jsi ale vůůůůl :D Bych chtěl vidět jak leješ do oktávky tdi benzín :D
To je pěknej motor, čistej, novej, krása strojů.. Hezké :)
To jsem zvědav, jaké s tím motorem budou zkušenosti. Předchozí verze (1.7) prý byla značně náročná (a drahá) na údržbu. Navíc Thielert Aircraft Engines GmbH je v současné době insolventní.
link://en.wikipedia.org/wiki/Thielert
link://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_Engines
link://www.dieselair.com/
Situace v oblasti vznětových motorů pro všeobecné letectví se zdá být poněkud turbulentní (byť dieselu se v principu věří).
No nevím jak by samovznícení,tedy vznětový motor, fungovalo na benzin.
Pod kapotou čisto ,jak v pokojíčku..
Autor:
Do motoru se bude tankovat Kerosin a ten by měl snad nějaké ty nemrznoucí přísady obsahovat.
Teda alespoň doufám protože pokud to má někomu zamrznout tak to s mojí smůlou budu já.:-)
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Vzduchové potrubí přivádějící vzduch ke chladiči chladící kapaliny motoru. A ve směru letu vpravo je chladič plnícího vzduchu.