Plane type: | SE210 Caravelle 6N |
Airport: | Belgrade - Nikola Tesla (BEG/LYBE) |
Airline: | JAT (JAT/JU) |
Registration: | YU-AHB |
Author: | Petr Popelář |
Date taken: | 02/2008 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 5908× |
Nejsme opelichaní, jenom nám ještě, bohužel, slouží paměť. :-)
icar:Já taky:-D
Tohle pamatuju naživo v Praze...taky už jsem tím pádem trochu opelichanej...
Asi kvalitní barvy, že drží tak dlouho, poměrně dobře.
Tak mne napada, ze vlastne vetsina peknych letadel velke dopravy se nejak jmenovala: tady Caravelle, pak Concorde, Bristol Britannia, Tristar, Constellation a urcite si nekdo vzpomene na dalsi. Doufam, ze Dreamliner nebude vyjimka.
Vždyt je náhodou v krásném stavu, srovnejte to s 18kou ve Kbelích.
Diky za utechu Jesse :-)
to: Vlasta & Jarda - jak se tak koukám, stojí spolu s dalšími létajícími stroji v jakémsi zátiší, takže ještě není všem dnům konec, hliník nekoroduje tak ochotně jako ocel, může se stát, že se dočká renovace. A pak, letadla, na rozdíl od např. zmíněných aut (s jistou dánkou dobré vůle lze TRABIHO mezi auta řadit), jak má éro nalétané hodiny, je konec ...
Jistě uznáte, že ze všech proudových DVOUMOTOROVÝCH typů byla Caravelle NEJKRÁSNĚJŠÍ. Kdežto z třímotorových TriStar a ze čtyřmotorových B747 Jumbo.
Ovšem vyrobeno jich jak v případě Caravely, tak TriStaru mnohem méně než přímých méně hezkých konkurentů (DC-9 a BAC-1-11, resp. DC-10).
Krása holt byla přepychem, který se nemohl prosadit tam, kde šlo o peníze až v 1. řadě.
Jumbo bylo a snad zůstane výjimkou v tomto pravide...
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
I ted po pěti letech tam pořád stojí - v areálu muzea.
Chátrá, jako celé muzeum. Ale mají tam pěkné kousky!