Plane type: | ULL (Tiger Moth D.H.82a) |
Airport: | Cheb (LKCB) |
Airline: | Private |
Registration: | OK-GUP05 |
Author: | Pavel Čáslavský - LKPR Spotters |
Date taken: | 09/2007 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5029× |
01.09. Seen here parked after first day of 2007 International Airshow in Cheb.
To: Cába - asi nemá smysl se nějak zvlášť dohadovat v názvosloví. Vz si myslíte, že takhle je to v pořádku a já zase, že by se věci měli nazývat pravými jmény, toť vše :-) V civilizovaných zemích se historická letadla a jejich repliky rozdělují do následujících kategorií - Původní historické letouny, Obnovené historické letouny, Věrné repliky, Repliky, Napodobeniny. Replika - je nově postavený letoun respektující konstrukci svého vzoru, při jehož stavbě byly implementovány změny rozhodujících konstrukčních celků, nejčastěji pohonné jednotky. Replika zachovává stejné stavební materiály i rozměry svého vzoru. Pro vaší informaci, v Čechách už létá věrná replika letadla registrovaného pod ÚCL - Avia BH 5, příští rok k ní přibude replika Tatra T 101, staví se Beneš-Mráz Be 52 Beta Major a Zlín Z XII. Pod repliky (přestože jsou postavené v kategorii UL) je možné určitě ještě zahrnout Avii BH 1 a Přikryl Blecha 6 Racek.
Milane trenér UL je krásný příklad toho co tady řešíme. Taky se to jmenuje Z-226 Trenér jako skutečné letadlo ze kterého tento ultralight vychází, ale s tím ROZDÍLEM, že to má za tímto označením ještě nápis UL stejně jako tento Tiger Moth. Postavit skutečnou repliku registrovanou pod UCL by bylo hodně nákladné a administrativně složité, že to každého kdo by se o to chtěl pokust okamžitě odradí. Proto je bezva, že u nás máme UL kategorii kde je něco takového možné i za cenu toho, že musíme oproti skutečnému letadlu ze kterého vycházíme upravit velikost a vynechat spoustu pěkných detailů. Fandím taky všem nadšencům z létajícího cirkusu i nadšencům z řad soukromníků, že tyto letadla staví a předvádí na veřejnosti.
To: všem - v mojí poznámce nešlo o fotku, ta je pěkná (proto taky na tyhle stránky chodím), šlo jen o upozornění. Nejsem nepřítel UL a chápu, že ne každý má peníze na skutečné historické letadlo nebo repliku. vadí mi jenom, když se z lidí dělají blbci. To není výtka k autorovi fotografie, ale spíš k těm, kteří tyhle aparáty naprosto běžně označují jako historická letadla. Vím, že lidé kteří se o letadla zajímají to poznají, běžní návštěvníci leteckých dnů pak mají o historických letadlech poněkud zkreslené mínění. To: Cába - v civilizovaném světě se to řeší poměrně jednoduše, tyhle aparáty se jmenují po svém novodbém tvůrci + název toho čemu se to má podobat, například Jurca Spitfire. Mám dotaz, pokud na Trabanta přiděláte sošku Rolls Royce, dovnitř vlepíte dřevěnou palubní desku a sedačky potáhnete kůží je to ještě Trabant nebo už Rolls Royce UL?
TO: petrp - fotka je fakt dobrá a jak se ten ULL jmenuje není, myslím,až tak životně důležité, důležité je, že tu ta fotka je !!!
P.S. : prosím, prosím, fakt dávat !!!
Sorry, ale ta vaše diskuze mě opravdu zaráži. Toto je UL replika Tiger Mothu a je docela povedená. Samozřejmě že se od skutečného Tiger Mothu liší, ale staviteli šlo o to udělat co nejvěrnější model a samozřejmě musel také splnit požadavky UL kategorie (např.: třeba hmotnost) a tudíž musel změnit parametry tohoto UL od skutečného Tider Mothu a vynechat detaily. Pokud se podíváte do typového osvědčení (technický průkaz) jistě tam najdete označení Tiger Moth UL stejně jako je Z-226 UL TRENÉR od Podešvy. Jako příde mi hodně ubohé sem přestat dávat takové nádherné fotky jen proto, že někdo není schopen překousnout UL repliku historického letounu. Ať si tomu říká každý jak chce, ale skutečný název najdete v typovém osvědčení.
Dan:Jak jsem povídal posledně, něco postavěj,každej tomu říká jinak , nevěděj co to je a my s tím máme zbytečnou práci, nebudem je asi fakt dávat.:-D
Milam Mikulecký: A jak se ten ultralight jmenuje ?
Ale pořád to přeci není Tiger Moth.
Ale no tak Milane, nebuď tak hrr. Zrovna tohle je celkem povedený ULL.
11 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Hezka fotka pekneho era.
Napada mne, jestli nam diskuzi o replikach a napodobeninach trochu neztezuje vsedni, neletecka cestina. V te vyraz napodobenina oznacuje neco zpravidla menecenneho a jaksi nepatricneho. Kdyz ale coby letecky fanda pouziju vyraz napodobenina pro letuschopnou zmenseninu, nerikam ani nenaznacuji, ze by to ero bylo jaksi menecenne. Proste jazykove rozlisuji mezi replikou, jejiz drak se shoduje s predlohou, a napodobeninou, jejiz drak se lisi. Tento rozdil mezi "letectinou" a "neletectinou" je bran za samozrejmy napriklad v Britanii, kolebce Tiger Mothu ;) Taky nerikam ani nenaznacuji, ze kdo se vyjadruje jinak nez ja, je laik; jen me zarazil odpor k presnemu nazvoslovi.