Dnešní řádná Valná hromada akcionářů ČSA schválila Výroční zprávu představenstva o podnikatelské činnosti společnosti a o stavu jejího majetku za rok 2009 a také řádnou účetní závěrku za rok 2009 sestavenou podle účetních předpisů ČR. ČSA měly za minulý rok ztrátu 3,756 miliardy korun, kumulovaná ztráta se přehoupla přes 5 miliard. V souladu se Stanovami společnosti Valná hromada schválila převod ztráty za rok 2009 na účet Neuhrazená ztráta minulých let. „Těší mne, že bilanci hospodaření v podobě ztráty minulých let mohu již po několika málo měsících působení v ČSA vyvážit pozitivními vyhlídkami. Podařilo se nám propracovat a rozběhnout velice komplexní restrukturalizační plán. Jeho cílem je společnost stabilizovat z dlouhodobého hlediska, první výsledky jsou viditelné již nyní. Kromě celé řady opatření různého rozsahu, od optimalizace fungování sítě až po provýnosové projekty, pokračujeme úspěšně v restrikci nákladů,“ komentoval výsledky hospodaření předseda představenstva a prezident ČSA Miroslav Dvořák a doplnil: „Všechno nasvědčuje tomu, že současnou ztrátu se nám do konce roku podaří snížit, aktuální modely předpokládají její výši na úrovni 600 milionů korun.“ Dne 02.02. již došlo k prodeji pozemků okolo budovy APC Letišti Praha za 138 milionů korun, o týden později prodaly ČSA za 764 milionů Duty Free firmě Aelia Czech Republic. Dalším z bodů jednání Valné hromady bylo schválení kroků, které formálně umožní vyčlenění Technického úseku do samostatné dceřiné společnosti. To je v souladu s již dříve avizovaným záměrem. V této souvislosti dnes ze své funkce člena představenstva odstoupil viceprezident pro pozemní provoz Peter Jusko, učinil tak v průběhu konání Dozorčí rady, která zasedla po ukončení valné hromady akcionářů. Ve své výkonné funkci bude působit do dokončení projektu vyčlenění Technického úseku do samostatné dceřiné společnosti, poté se bude věnovat své primární profesi, kterou je kapitán letounu A320. Novým členem představenstva byl zvolen s účinností od 28.06. Miloš Kvapil (73), který je zároveň ředitelem Výcviku posádek letadel. Ve firmě působí od roku 1972, nejprve zastával funkci 2. pilota letounu IL-14, později přešel na pozici velitele letounu IL-14 a Jak-40. V průběhu své pilotní kariéry absolvoval několik přeškolovacích výcviků na různé typy letadel a v roce 1989 se stal i leteckým instruktorem. V letech 1992 – 1994 působil jako viceprezident letového provozu. Výroční zprávu ve formátu pdf je možno
stáhnout zde.