Budapešťské letiště během zimního letového řádu zahajuje deset nových tras. Proti zimě 2023/2024 počet odbavených cestujících vyroste téměř o 20 %. Celkově má být v zimě odbaveno na 8,6 milionu cestujících, nejvíce v historii letiště.
Mezi klíčové nové trasy patří easyJet do Paříže, Wizz Air do Marrákeše a Ryanair do Toulouse. Další destinace od Wizz Airu a Ryanairu, včetně Girony, Janova a Varšavy (Modlin), dále rozšíří možnosti cestování po Evropě. Francie zaznamenala nárůst nabízených míst o 38 % a Itálie dokonce překonala nabízenou kapacitou Velkou Británii.
Šéf rozvoje leteckých společností na letišti Budapešť Máté Ritter zopakoval závazek k rozšiřování sítě, a to v rámci ambice učinit Budapešti stát se předním evropským leteckým uzlem. Tento závazek Budapešť zjevně plní. Je škoda, že se tempo růstu vedoucích letišť regionu nedaří dosahovat i v Praze.
Data ACI Europe dokládají, že letecká doprava v Evropě překonala za období leden-srpen 2024 předkovidový rok 2019 již o 3,3 %. Tempo růstu dopravy se přitom dále zrychluje. V srpnu 2024 byl srpen 2019 překonán již o 3,7 %. Výhled na zimu je velmi pozitivní, a pokud se nestane nic neočekávaného, máme před sebou rekordní zimu.
Mimořádně se daří vedoucím letištím regionu střední a východní Evropa. Varšava (WAW) za prvních osm měsíců odbavila 14 milionů cestujících, což je +12,9 % proti stejnému období roku 2019. Budapešť odbavila 11,4 milionu cestujících s nárůstem +7,5 %. Praha odbavila 10,7 milionu cestujících, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 znamená pokles o 9 %. (Foto: Budapest, IOT Insider, We love Budapest)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Absolutně se nedivím, že okolní letiště rostou, zatímco PRG stagnuje, resp. klesá. Nalijme si čistého vína - nevybavím si stránku(krom geografické polohy), po které by PRG bylo lepší než okolní letiště. Nejen že jsem frequent flyer(hlavně do destinací mimo EU), ale často na PRG jedu někoho vyložit nebo naložit a vždy je to tragédie. Parkování dlouhodobé nic moc, krátkodobé je naprostá zlodějina a ubohost. Parkovací místa i přístupové cesty dimenzované na auta z přelomu tisíciletí, veškerá značení naprosto ubohá, internetová komunikace s cestujícím nulová až zavádějící. Nabídka služeb pro cestující značně podprůměrná, přívětivost zaměstnanců na check-inu však dobrá(což jde mimo vllv letiště víceméně stejně jako přemrštěné ceny letenek), většinou absolutně tragické chování security personálu v gatu, jeichž angličtina i chování k cestujícím jsou často víc než ostudné, na příletech nesmyslně dlouhé čekání na zavazadla, na toaletách pouze studená voda.....je toho hodně, co je naprosto ostudné! Bohužel není vůbec nic, co by stálo za označení alespoň "nadprůměrné"! Ale tak to dopadá, když jsou do řízení letiště dosazení šmoulové bez jakéhokoliv adekvátního vzdělání a zkušeností, stačí jen, že kývali a podkuřovali na spravnou stranu!!!