Společnost airBaltic poskytuje svými letouny Airbus A220-300 významné kapacity jiným dopravcům formou leasingu ACMI (letadlo-posádka-údržba-pojištění). Zákazníky airBaltic jsou SWISS a Lufthansa.
Část letadel, které airBaltic pronajímají, zaskakuji jako náhrada za A220-300 uzemněné v důsledku poruch motorů Pratt & Whitney GTF.
airBaltic s flotilou 49 letadel A220-300 nejsou proti problému motorů GTF imunní. Ve druhém čtvrtletí měla společnost uzemněno 6 letadel. Uzemnění letadel budou následovat i v dalším období. V letošním roce společnost podle odhadu ztratí kvůli problémům motorů Pratt & Whitney GTF asi 40 milionů eur.
Generální ředitel Martin Gauss uvedl, že v létě bylo potřeba pronajmout pouze jedno letadlo. Vzhledem k očekávanému nedostatku motorů bude zimní letový řád zajišťován s pomocí až pěti pronajatých letadel. Potřeba letadel vyplývá z harmonogramu inspekcí motorů u výrobce.
Generální ředitel Martin Gauss si zároveň postěžoval, že společnost zná harmonogram inspekcí pouze s šestiměsíčním předstihem. Plánování kapacit na příští léto je proto složité.
airBaltic provozují monopark A220-300. Společnost podepsala objednávky na 90 exemplářů s opcí na dalších deset. Jubilejní padesátý exemplář má společnost převzít v únoru 2025.
Společnost očekává, že do konce roku 2025 bude mít 54 letadel, do konce roku 2026 jich bude 66, do konce roku 2027 pak 77 a do roku 2029 to bude 100 letadel.
Letecká společnost finalizuje přípravu vstupu na burzu (IPO), a to ke konci roku 2024 nebo v roce 2025. Martin Gauss potvrdil, že letecká společnost vede „pokročilá jednání“ s potenciálním investorem před IPO. O kapitálový vstup do společnosti již projevila zájem Lufthansa.
V prvním pololetí letošního roku hospodařila společnost přes rekordní meziroční nárůst výnosů o 16,5 % s čistou ztrátou 88,8 milionů eur. Využití sedačkové kapacity dosáhlo 77 %, což je meziroční nárůst o 2 p.b.(Foto: LSM, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS