Podle zdrojů zpravodajství Bloomberg má Lufthansa zájem o kapitálový vstup do airBaltic, a to ještě předtím, než společnost vstoupí na burzu. Mluvčí Lufthansy se k případné investici do airBaltic nevyjádřil.
Společnost airBaltic drží z 98 % Lotyšsko. Lotyšsko by si přitom ve společnosti rádo ponechalo 25 %. Generální ředitel airBaltic Martin Gauss pro Reuters připustil, že začlení aerolinky do velké skupiny jako je Lufthansa si dovede představit.
Odvětví letecké dopravy v Evropě je historicky silně fragmentované. V současné době je probíhá řada konsolidačních aktivit, které směřují k tomu, že řada menších společností bude pohlcena klíčovými hráči. Přirozenými konsolidátory trhu jsou společnosti, resp. skupiny Lufthansa, IAG a Air France-KLM.
V červenci získala Lufthansa souhlas Evropské komise s pořízením 41 % ITA Airways. Postupně by měla převzít i zbytek společnosti.
Skupina Air France-KLM koncem srpna dokončila nákup podílu ve skandinávské letecké společnosti SAS, ve které získala 19,9% podíl. Finanční kontribuce skupiny Air France-KLM činí 144 milionů dolarů. SAS se od 1. září stala členem skupiny SkyTeam.
IAG získala v srpnu 2022 podíl 20 % v Air Europa, přičemž usilovala o 100 % společnosti. Kvůli nepřiměřeným požadavkům regulátora však skupina IAG 1. srpna oznámila, že od svého záměru ustupuje.
Lufthansa počátkem září oficiálně oznámila zájem koupit 19,9% podíl v TAP Air Portugal. TAP je jedním z mála zbývajících velkých a velmi atraktivních akvizičních cílů na konsolidujícím se evropském trhu. O převzetí TAP Air dlouhodobě usilují kromě Lufthansy skupiny IAG a Air France-KLM. Portugalská vláda v červenci záměr privatizovat TAP potvrdila s tím, že podmínky prodeje ještě musí být stanoveny. (Foto: SMI24.lv, Aviacionline, Aviation Pros, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS