Kam bude létat Airbus A321XLR

  • 2024-09-05 06:09

V dohledné době nastoupí do komerčního provozu poslední z řady Airbusů A320, A321XLR s doletem prodlouženým na 8700 km. Tak jak se blíží termín dodávek, začínají společnosti komunikovat své plány a uvolňovat informace týkající se vybavení interiérů.

První aerolinkou, která nasadí letoun do komerčního provozu, bude Iberia, a to v listopadu na linku z Madridu do Bostonu.

United bude od prosince A321XLR postupně nasazovat prakticky na všechny mezinárodní linky obsluhované Boeingy 757, a přidá nové destinace, kde bude nasazení A321XLR výhodné. Viceprezident pro plánování sítě uvedl jako příklad Tenerife a Reykjavík, kam nemá smysl posílat Boeingy 767 nebo 787. Dále se bude jednat např. o Faro, Malagu, Edinburgh a Shannon. Otevřou se také nové, dříve jednouličkovými letouny nedosažitelné destinace ve Francii, severní Itálii, Skandinávii, západní a severní Africe. 

United mají objednáno 50 exemplářů A321XLR. Společnost má nyní ve svém parku 61 letoun 757, z toho 40x 757-200 v průměrném stáří 28 let a 21x 757-300 ve stáří 22 let.

American Airlines budou mít rovněž 50 exemplářů. Podle výkonného ředitele bude letoun nasazen na linky, na které nemá smysl nasadit Boeing 787. Příkladem budiž linka z Raleigh do Londýna.

Skupina Wizz Air objednala 47 letadel XLR, jejichž dodávky mají být zahájeny koncem prvního čtvrtletí 2025. Původně šéfka Wizz Airu UK Marion Geoffroyová mluvila o nasazení na linky mezi Velkou Británií a Středním východem a slibovala výrazné snížení cen až na čtvrtinu současné úrovně. Wizz Air by se tak stal nízkonákladovou konkurencí prémiových středovýchodních aerolinek jako jsou Emirates, Qatar nebo Etihad.

Nejnověji však Wizz Air oznámil, že A321neo společnosti Wizz Air Malta otevřou 2. června linku z letiště Milan Malpensa do Abú Zabí.

S nasazením na transatlantické linky Wizz Air pochopitelně nepočítá a zdá se, že většina ze 47 objednaných A321XLR bude nasazována právě na linky z/do Abú Zabí. Wizz Air se tak dostane na trhy, kde je vysoká a rychle rostoucí poptávka a zároveň nízká konkurence nízkonákladových aerolinek.

IndiGo nasadí XLR na spoje mezi indickými městy, Evropou a Asií. Společnost jmenovitě zmínila Amsterdam, Soul a Peking.

Pro společnosti jako jsou Wizz Air, IndiGo, Air Arabia či Sky Airline znamená příchod A321XLR expanzi na dálkové linky.

Letadla budou mít vytrvalost až 11 hodin. Společnosti proto budou investovat do pohodlnějších interiérů, kabin pro prémiové cestující či rozšířených polic na odkládání kabinových zavazadel XXL. (Foto: American Airlines, Air Canada, Qantas, Saudia)  


Article photographs



Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details