Virgin Atlantic oznámily ukončení provozu linky Londýn – Šanghaj (PVG), své jediné a poslední linky do Číny. Provoz linky tak bude po 25 letech (s přerušením během pandemie) ukončen s nástupem zimního letového řádu. Linka je provozována denně letounem Boeing 787-9.
Zrušení linky znamená, že Virgin vyklidily nejenom Čínu (poté co neobnovily spoj do Hongkongu). Se zrušením spoje na letiště Tokio Narita rezignovaly Virgin rovnou na celý Dálný východ.
Pokud jde o Šanghaj, Virgin čelil konkurenci China Eastern, která má konkurenční výhodu kratší letové cesty přes Rusko. Vzhledem k sankcím musí letadla západních společností ruský vzdušný provoz oblétat, což prodlužuje dobu letu a zhoršuje využití letadel i posádek.
Problém Virgin je však daleko závažnější než oblet Ruska. Společnost je z 25 % vlastněna společností Delta Air Lines, která je vysoce profitabilní. Paradoxně to však neplatí o Virgin Atlantic, které trvale ztrácí peníze. A to v situaci, kdy se globální dálkové dopravě mimořádně daří.
Je zřejmé, že Virgin Atlantic se stávají „menšími“, pokud jde o globální stopu aerolinky. Společnost se proto musí stáhnout na linky, které může obsluhovat s výhodnější nákladovou strukturou. Je otázkou, zda to bude stačit. (Foto: Virgin Group, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Jestli to nebude trochu tim, ze Virgin i China Eastern jsou cleny jedne aliance, maji spolu codeshare dohodu a tak nedava smysl, aby jeden partner dohody mel netrivialni vyssi naklady.