Poněkud kuriozní případ (a nepohodlí) postihl cestující letící dne 10. června Airbusem A220-300 (YL-ABJ) na lince společnosti SWISS LX339 z Londýna do Curychu.
Podle letového řádu měla linka odletět z Heathrow ve 20:05 a přistát v Curychu ve 22:45. Letoun však dorazil na Heathrow asi s hodinovým zpožděním. Na zpáteční cestu odstartoval až ve 21:22.
Letiště Curych uplatňuje striktní pravidla, podle kterých se provoz uzavírá ve 23:00 a další půlhodinu letiště přijímá jen zpožděné přílety.
Airbus zahájil sestup na letiště Curych z letové hladiny 310 ve 23:05 a nad Basilejí byl ve 23:20. Letadlu zbývalo necelých 100 km a deset minut do uzávěry. Jde však o Švýcarsko, takže 23:30 je 23:30.
S ohledem na přidělenou trať standardního přiblížení a dráhu v používání bylo v tu chvíli posádce jasné, že jim pár minut bude chybět. Posádka proto divertovala do Ženevy. Cestující byli na noc ubytováni v hotelech a do Curychu dorazili až další den, a to s dvanáctihodinovým zpožděním proti letovému řádu.
Šanci dostat se do Curychu do uzávěry v podstatě zmařilo delší pojíždění na Heathrow. Letadlo opustilo stojánku ve 21:01, avšak odstartovalo až o 21 minut později. Během předchozích dvou dní trvalo pojíždění 16 a 19 minut. Doba letu během posledních několika týdnů byla na této lince od 1 hodiny 9 minut do 1 hodiny 30 minut, průměrně hodinu a 15 minut.
Piloti letadla airBaltic, které létá pro SWISS, měli tedy v době zahájení pojíždění šanci Curych stihnout. Naneštěstí to však neprobíhalo tak, jak doufali. (Foto: Aviation.Direct, One Mile at a Time, aertoTELEGRAPH, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS