Austrian Airlines přivítaly první Dreamliner

  • 2024-05-17 07:11

Austrian Airlines přivítaly 14. května ve Vídni svůj první Boeing 787-9 Dreamliner z jedenácti, které si zajistily v rámci skupiny Lufthansa a u leasingových společností. Letadlo bylo dodáno z dlouhodobého uložení v Teruel v bílé barvě s registrací OE-LPL Jedná se o 4,5 roku staré letadlo, které dříve provozovaly Bamboo Airways, a je ve třítřídní konfiguraci pro 294 cestujících. Vlastníkem letadla je leasingová společnost CALC.

První let má letadlo vykonat 17. května  do Lipska. Na výcvikových letech do Frankfurtu (OS209/210), Berlína (OS233/234) a Marrákeše nalétá Dreamliner (a jeho posádky) 50 segmentů. Od 15. června bude letadlo nasazeno na linku OS87/88 do/z New Yorku (JFK) a od 1. července na linku OS65/66 do/z Chicaga (ORD).

Další Dreamliner (OE-LPM) byl uložen na letišti Lourdes-Tarbes (LDE) do 26. března 2024, kdy byl přeletěn do Vídně. Také toto letadlo je 4,5 roku staré a sloužilo až do listopadu 2023 u Bamboo Airways. Dne 16. dubna přeletěl letoun na údržbu do Tchaj-peje a po návratu bude zařazen do provozu.

Dalších pět Dreamlinerů získá Austrian přerozdělením v rámci Lufthansy. Zbývající čtyři exempláře budou zřejmě nová letadla.

Austrian prochází rozsáhlou modernizací svého dálkového letového parku, v rámci které Dreamlinery do roku 2028 nahradí dosluhující Boeingy 767 a 777.

V rámci skupiny Lufthansa budou všechna letadla Airbus A350-1000 provozována Lufthansou, přinejmenším pět A350-900 nahradí u SWISS letadla A340-300. Austrian budou provozovat zmíněných 11 Boeingů 787-9. Zatím neurčený počet Dreamlinerů zůstane u Lufthansy. (Foto: Austrian, One Mile at a Time, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



MK. (...192.13...)
2024-05-18 13:26
Fact check

Austrian nemaji prvni tridu

Jiří Krejčí - unsigned guest (...81.115...)
2024-05-18 07:00
Economy

Milá Lucie. Za prvé jak už napsal kolega výše, rozteče sedadel si určuje každá společnost takže některé economy jsou k sezení jiné k utrpení.
Každopádně platí - v economy lítám lety do 6 hodin. Lety délky 6-10 hodin minimálně v premium economy.A lety nad 10 hodin JEDINÉ v business class.
Pokud na to nemám peníze tak budu sedět doma na prdeli a určitě nepoletím dlouhý let v economy abych se pak cítil jak zbitý pes a na planes.cz si stěžoval na rozteč sedadel !!! Myslím že nikdo nikoho do Cancúnu ani nikam jinam létat nenutí, u nás v ČR je taky krásně. A když už někam chci letět tak buďto se spokojím s dobytčakem anebo si zaplatím business. Ale nebudu si stěžovat !

Dega - unsigned guest (...4.201...)
2024-05-17 15:48

Rozteče sedaček si dělá každá společnost sama. Je jedno, jestli je to Airbus, nebo Boeing. Například v LOTu B 787 místa v ekonomy dost.

Sam Moravský idiot - unsigned guest (...163.113...)
2024-05-17 15:45
Dreamlinetem do Tokia

Zpozdilí Rakušani tak jak byl Franz Josef Poláci už je mají dávno. Letěl jsem s nimi do Tokia s zpět tedy první třídou a pěkně jsem si pochutnat i zchrupl pod přikrývkou. Japonský steward byl dostatečně úslužný a plnil všechna přání včetně chlastu.

Lucie - unsigned guest (...48.9...)
2024-05-17 15:25
Dreamliner

Prave jsem absolvovala lety Dreamlinerem Turkish Airlines z Istanbulu do Cancunu (se stopoverem v Mexico City) a z Havany do Istanbulu (se stopoverem v Caracasu). V economy bohuzel naprosto priserne letadlo, sedadlo prede mnou zarazene v kolemou celou cestu, a to mam mizernych 165 cm. Dva mesice predtim v Havane z Madridu Airbusem Iberie a bylo tam neporovnatelne vice mista.

5 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details