Evropská komise informovala, že neuvalila žádné sankce na tureckou společnost Southwind Airlines. Uvádí, že sankce musí být přijaty jednomyslně všemi členy Unie, k čemuž k tomuto datu nedošlo. ЕK potvrzuje, že v rozhodování o sankcích sleduje princip jednotného postupu.
Společnost Southwind registrovaná v Antalyi je podezřívána, že její činnost řídí ruský management a skuteční vlastníci jsou z Ruska. Aerolinka se specializuje na lety mezi Antalyí a Ruskem a provozuje z velké části letadla, která dříve provozovaly ruské Nordwind.
Dne 28. března byla široce publikována informace, že na Southwind Airlines byly uvaleny sankce EU. Generální ředitel společnosti Şükrü Can si stěžoval, že rozhodnutí o případném uvalení sankcí není podloženo žádným oficiálním dokumentem, bylo by nespravedlivé a založené na fámách, nikoliv na faktech.
V letošním roce společnost na linkách do/z Německa prodala 100 000 sedaček z plánovaných 300 000. Od srpna 2022 přepravily Southwind na linkách do EU na 400 000 cestujících.
Vzhledem k poněkud rozporuplnému vývoji se redakce planes.cz obrátila na tiskový úsek Evropské komise s žádostí o potvrzení této informace. Na vyjádření čekáme. (Foto: TTN, Travel Daily News, planes.cz)
Tak hlavne im "Brusel" resp. presnejšie povedané EASA odobrala TCO autorizáciu kvôli podozreniu z obchádzania sankcií voči Rusku a bez TCO do EÚ lietať nemôžu, ani spoločnosť, ani jej lietadlá (napr. prenajaté inému dopravcovi). Takže sankcie v pravom slova zmysle to síce nie sú, ale Southwind Airlines bez TCO do EÚ lietať nemôžu. Na druhej strane, Turci všeobecne sú majstri v obchádzaní všetkých možných pravidiel, zákazov, sankcií, najradšej hrajú na všetky strany (aj v rusko-ukrajinskej vojne), hlavne nech z toho majú oni čo najväčší prospech, takže ak si mysleli, že sa na ich spojenie s ruskými vlastníkmi nepríde, bolo to asi dosť naivné...
...hm, tak to má důležitost prvního stupně
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
A ony Southwind létaly do EU? Nevím, ptám se.