Data zveřejněná společností OAG ukazují vývoj postcovidového zotavení letecké dopravy proti stejnému období v roce 2019. Výsledky jsou velmi pozitivní, byť zotavení je rozloženo mezi regiony a druhy provozu velmi nerovnoměrně.
Zotavení vnitrostátní přepravy
Pokud jde o celkové kapacity vnitrostátních letů, ty překročily k 18. září o 0,7 % výsledky stejného období roku 2019. Nejrychlejšího zotavení přitom dosáhl region Střední Asie, který překonal stejné období roku 2019 o 44,1 %. Nejméně se dařilo Střednímu východu, který zaostává za rokem 2019 o 22,7 %.
V regionu západní Evropa jsou kapacity vnitrostátních linek nižší o 8,2 %, ve východní Evropě zaostávají o 6,1 %.
Zotavení mezinárodního provozu
Mezinárodní provoz zaostává celosvětově za stejným obdobím roku 2019 o 6,3 %. Opět s velkými rozdíly. V regionu Střední Asie překročily mezinárodní kapacity předpandemické období o 39,4 %, naopak nejhorší úroveň zotavení vykazuje region severovýchodní Asie, která zaostává o 33,2 %.
Západní Evropa zaostává v mezinárodní přepravě o pouhých 0,3 %, východní Evropa o 19,5 %.
Zotavení celkového provozu
Celkově letecké společnosti nabízejí o 2,2 % méně kapacit, než v předpandemickém roce 2019, tj. zotavení dosáhlo 97,8 %. Vítězem je Střední Asie, která překročila předpandemické kapacity o 41,7 %. Na opačném konci je jihovýchodní Asie s poklesem o 19,5 %.
V západní Evropě zaostávají kapacity o 2,2 %, tj. zotavení je 97,8%, což přesně odpovídá úrovni celosvětové. Východní Evropa zaostává o 15,7 %, tj. zotavení činí 84,3 %. Letiště Praha udává zotavení na úrovni 76 %.
Detailní data OAG jsou ke stažení zde:. (Tab.: OAG, foto: IATA, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Z mého pohledu je to víc než dobré. Vždyť ti Prymulové, Flégrové, Vojtěchové a podobní kokoti říkali, že svět už nebude nikdy jako dřív... a analytici tvrdili, že k zotavení na úroveň roku 2019 dojde až někdy 2027/28.