Icelandair konvertoval dne 6. července závazek na odběr 13 letadel Airbus A321XLR na pevné objednávky. Společnost kromě toho plánuje pronájem čtyř letadel A321LR. Letadla mají pomoci společnosti v expanzi na nové trhy. Pro Airbus jde o významný úspěch, neboť Icelandair je novým zákazníkem.
Uzavření závazku (MoU) oznámil Icelandair 6. dubna, a to na 13 letadel A321XLR s opcí na dalších 12. Tisková zpráva Airbusu neuvádí, zda opce na dalších 12 exemplářů zůstala konverzí na pevné objednávky zachována.
První stroj z objednávky bude dodán v roce 2029. Čtveřici letadel A321LR si společnost zajistí prostřednictvím leasingové společnosti SMBC Aviation Capital Limited a do provozu nastoupí v roce 2025.
Letadla A321LR resp. XLR přijdou jako náhrada za dosluhující Boeingy 757, které mají být vyřazeny v roce 2026.
Airbus A321XLR (Xtra Long Range) má dolet až 8.700 km, což je o 15 % více než je dolet A321LR.
Přestože Icelandair je významným zákazníkem MAXů, náhrada Boeingů 757 letouny Airbus je pro Boeing nepříjemná.
(Vizualizace: Airbus)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
"Přestože Icelandair je významným zákazníkem MAXů, náhrada Boeingů 757 letouny Airbus je pro Boeing nepříjemná."
Stejně jako United a další. Boeing s tím musí být smířený, protože místo 757 nemá adekvátní náhradu a ani se o ni nepokouší. Možná by jako náhradu mohl nabízet B787-800, ale to asi není to pravé.